MS Windows
briani 27239
Hvordan sætter jeg det tilbage til normale~
Fra : carjuth

Dato : 08-12-09 22:50

Hej

Der er ekstremt store ikoner på skrivebordet.
Hvordan sætter jeg det tilbage til normale ikoner???

Det kom efter at jeg har haft projektor på ... jeg er kommet til at gøre
et-eller-andet ved skræmen tror jeg...

--
Hilsen
Carsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-12-09 01:54

Det ville hjælpe hvis du skrev hvilken windows version du bruger, men
lad os antage at det er Vista eller Windows 7.
Højreklik et tomt sted på skrivebordet og vælg "Personalization" Klik
"Display" klik "Change Display settings" vælg den opløsning du plejer
at bruge.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : carjuth

Dato : 09-12-09 07:27

Hej,

Sorry - det er Vista DK

Jeg går ind i skærmindstillinger: Den står til høj
1440 x 900

Ikonerne på proceslinjen er fine nok (små som de plejer)... det er kun
ikoner og mapper på Skrivebordet som er store.
Skriftstørrelsen under ikonerne er også ok

Hilsen
Carsten
carjtuh

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-12-09 06:19

carjuth skrev:

> Der er ekstremt store ikoner på skrivebordet.
> Hvordan sætter jeg det tilbage til normale ikoner???

Ligesom Jens Peter Karlsen antager jeg at det er Vista eller Windows 7.
Som supplement til hans svar kan jeg sige at du kan klikke et vilkårligt
sted på skrivebordet.
Hold da Ctrl-knappen nede, mens du ruller med scrollhjulet på musen, til
ikonerne har den ønskede størrelse.

Et fif som jeg først fandt ud af ved lidt googling, da jeg blev
irriteret over de irriterende store ikoner der er som standard i Win 7.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-12-09 06:59

> [...]
> sted på skrivebordet.
> Hold da Ctrl-knappen nede, mens du ruller med scrollhjulet på musen, til

Genialt!
Det var simpelthen årets tip - mange tak for det!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-12-09 15:17

Ja, jeg nævnte ikke dette fordi han mest sandsynligt havde ændret
opløsning da han tilsluttede til projektoren.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-12-09 17:57

Jens Peter Karlsen skrev:
> Ja, jeg nævnte ikke dette fordi han mest sandsynligt havde ændret
> opløsning da han tilsluttede til projektoren.

Det ville jeg egentlig også have troet ud fra beskrivelsen, men hans
efterfølgende svar modsiger os begge og virker meget mystisk på mig.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : carjuth

Dato : 09-12-09 18:32

Ja det virker mystisk...
Men er der et sted man kan sætte ikonstørrelser ?

Hilsen
Carsten
carjuth

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-12-09 19:26

carjuth wrote:
> Ja det virker mystisk...

Fumleri formentlig.

> Men er der et sted man kan sætte ikonstørrelser ?

Højreklik på skrivebordet, vælg "Vis", vælg ikonstørrelse. Så enkelt er
det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : carjuth

Dato : 09-12-09 21:50

Hej

Det virker

Ja det virkede. Jeg har rodet rundt i Kontrolpanel mm. Kunne ikke hitte ud
af det...

Tænk så simpelt!!!

Fra : carjuth

Dato : 11-12-09 12:58

Det sjove er så... at det skifter tilbage til store ikoner efter genstart.

Men pyt - det kan jeg godt leve med... det er trods alt kun 3 klik hver gang
man starter