[Dialog] - Hente ved opstart
Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-12-09 20:18

Hvordan får man til 40tude Dialog til automatisk at hente headers i de
abonnerede grupper ved opstart?
Lars Klintholm

Fra : Carl Drud

Dato : 08-12-09 20:48

Lars Klintholm <nospam2009@klintholm.com> writes:

> Hvordan får man til 40tude Dialog til automatisk at hente headers i de
> abonnerede grupper ved opstart?

Der skal nok et lille script til:

http://dialog.datalist.org/scripts/ScriptFetchByInterval.html

--
Carl

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-12-09 21:23

Den 08-12-2009 skrev Carl Drud i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der skal nok et lille script til:

Fint nok, nu havde jeg også været alle indstillingerne igennem, uden at
kunne finde muligheden

> http://dialog.datalist.org/scripts/ScriptFetchByInterval.html

Virker perfekt, jeg vil ikke have synk. på tid, kun ved opstart. Så jeg
skar alle Timerlinerne væk

Tak for hjælpen, Carl
Lars Klintholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-09 23:33

Lars Klintholm skrev:

> Virker perfekt, jeg vil ikke have synk. på tid, kun ved opstart. Så jeg
> skar alle Timerlinerne væk

Måske kan du have nytte af de scripts jeg i sin tid brugte?

http://bertel.lundhansen.dk/?page=dialog/custom_utilities&m=C

--
Bertel

Fra : Lars Klintholm

Dato : 09-12-09 20:32

Den 08-12-2009 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Måske kan du have nytte af de scripts jeg i sin tid brugte?
>
> http://bertel.lundhansen.dk/?page=dialog/custom_utilities&m=C

Tak for dem

Jeg forstår ikke hvorfor du hoppede tilbage til Agent i sin tid? På den
anden side så er jeg på nippet til at hoppe tilbage til Xnews, som har
været min foretrukne i en årrække. Jeg hænger på endnu med Dialog, men
hvor længe?
Lars Klintholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-09 23:06

Lars Klintholm skrev:

> Jeg forstår ikke hvorfor du hoppede tilbage til Agent i sin tid?

To grunde: Dialogs håndtering af mail stinker, og den har ikke
automatisk udløb af filtre efter inaktivitet.

Mens jeg brugte Dialog til news, havde jeg stadig Agent for at
kunne bruge den til mail, og det var irriterende i længden. Og
jeg brugte meget tid på filtrene for at teste om de var
overflødige hvor Agent klarer det hele automatisk.

Dialog vinder kun en vigtig sejr med sin reformat-kommando, og en
mindre vigtig sejr med muligheden for brugerbestemt rækkefølge i
gruppelisten.

--
Bertel

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-12-09 21:03

Den 09-12-2009 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dialogs håndtering af mail stinker

Så forstår jeg bedre. Jeg har altid kørt med mail i et program, og news
i et andet
Lars Klintholm

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-12-09 23:16

Carl Drud, du skrev:

> Der skal nok et lille script til:

Ja scripts rulez :)

program OnEmailChecked;

function MessageBox( hWnd: LongWord; lpText, lpCaption: PChar;
uType: LongWord ): Integer;
external 'MessageBoxA@user32.dll stdcall';

function PlaySound( Filename: PChar; Options: LongWord ): Boolean;
external 'sndPlaySoundA@winmm.dll stdcall';

procedure OnEmailChecked(Identity:string; FetchedCount,
TotalOnServerBefore, TotalOnServerAfter: integer);
var s: String;
begin
if FetchedCount = 0 then exit; // no new mails

PlaySound( 'c:\windows\media\tada.wav', 1 );

s := 'Stadig ingen fra Angelina Jolie, men '
+ inttostr(FetchedCount) + ' fra andre!';
MessageBox( 0, s, 'Du har fået ny Mail!', $40 );
end;

begin
end.