Fedtkande
Fra : avatar

Dato : 08-12-09 02:46

Hej,

Er der nogen der ved hvad sådan en kande (eller tilsvarende) hedder på
dansk?

http://www.manufactum.de/Produkt/189620/761336/0/FettMagerMessbecherGlas.html?articleId=1838&idx=0

Mvh
Michael

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-12-09 12:10

avatar skrev:

> Er der nogen der ved hvad sådan en kande (eller
> tilsvarende) hedder på dansk?

Den kande ser jo ret genial ud. Det er svært at oversætte
"Fett-Mager-Meßbecher Glas" til et enkelt ord på dansk.

"Fed/mager glas-målebæger" dur ikke rigtigt. Glaskanden
har jo den egenskab, pga. tudens lave placering, at den
kan skille det magre (nederst) fra det fede (øverst).

--
Herluf :·)

Fra : Ivar

Dato : 09-12-09 00:43

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Den kande ser jo ret genial ud. Det er svært at oversætte
> "Fett-Mager-Meßbecher Glas" til et enkelt ord på dansk.

At fjerne det øverste lag er vel det der kaldes at skumme.
Hvis man brugte den til almindelig ko-mælk, ville det være
skummetmælk (måske lidt fed) der ville komme ud af tuden.

Jeg ville kalde den en skummekande.

Ivar Magnusson

Fra : Softice

Dato : 08-12-09 06:14

Hej Igen,

Jeg har selv fundet svaret. Det er en fedtskiller, men jeg har kun
været i stand til at finde en sådan dims hos Merco fra Cook & Baker.
Men søger men på "fat seperator" kommer der mange hits.

Mvh
Michael

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-12-09 15:19

"Softice" <aslandk@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

De fås i flere udgaver. Vi har en i porcelæn og den fra Cook & Baker i
rustfrit stål. Desuden har vi haft én i plast, det var faktisk den bedste
men den kan ikke tåle at falde på gulvet.
Genial opfindelse, køb bare den fra Cook & Baker.

Steen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-12-09 21:48

Steen Jakobsen <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse
4b1e603d$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Vi har en i porcelæn og den fra Cook & Baker i
> rustfrit stål.

Er der et andet ord for dén legering?

> Desuden har vi haft én i plast, det var faktisk den
> bedste men den kan ikke tåle at falde på gulvet.

Måske I bare skal have en i plast, der er lavet af rustfrit stål. Eller
måske endda i rustfrit plastik?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 09-12-09 07:22

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der et andet ord for dén legering?

> Måske I bare skal have en i plast, der er lavet af rustfrit stål. Eller

Hvad er det lige du ikke kan forstå?

Steen.

Fra : Svend

Dato : 10-12-09 18:44

Hej
Pillivuyt har også lavet en, den fåes i Inspiration og Imerco til 200,- i
porcelæn den er faktisk ret robust.
Jeg ville nødigt lave sovs af sky uden sådan en.

Svend