Olie lampen lyser, og der er olie i motore~
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-09 11:58

Olie lampen er begyndte at lyse på min PGO G-MAX 150 2008 (9000km) Under en
længer køretur.

Olien er ca. 1 måned og 400km gammelt og niveauet er ok.

Olie er en helsyntetisk motorolie 5W-40 API SL/CF, ACEA A3/B3/B4.

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=83089

Jeg har efterfølgende skiftet olie og filter, og har renset olie sien, uden
at det har fået lampen til at slukke. Jeg har prøvet at starte motoren
uden ventildæksel, hvilket resulteret i at gulvet hurtig blev dækket med
olie, så der er gennemgang i smøresystemet.

Jeg har ikke noget at måle olietrykket med, og ved heller ikke hvor højt
trykket skal være. Nogle bud?

Service manualen næver ikke noget om en olietryks indikator, heller ikke i
lednings diagrammet er der tegnet en. Hvad for så olie lampen til at lyse?

Service manual til PGO G-MAX:

http://2strokebuzz.com/temp/GMAXservice.pdf

--
Dennis
Suzuki SV 650s 99

Fra : Thomas Makro

Dato : 08-12-09 04:13

On Dec 8, 11:58 am, "Dennis" <.> wrote:
> Olie lampen er begyndte at lyse på min PGO G-MAX 150 2008 (9000km) Under en
> længer køretur.
Det kan være at der sidder noget skidt i oliepumpens indsugnings-hul,
f.eks. en lille metalsplint, hvorved der er for lavt olietryk, men nok
oletryk til at du oplever springvandet
En anden mulighed er at det er sensoren der er defekt, eller at der er
overgang i en ledning til sensoren.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-09 15:04

[...]

Der sider et grovfilter ved oliepumpen, den burde vel fjerne skidt, der er
stort nok til at skade pumpen.
Jeg kan ikke finde den sensoren nogen steder hverken på scooteren eller i
manualen. Nogen der ved hvor jeg kan finde sensoren ?

(Har lave en krydspostning i at andet forum)

--
Dennis
Suzuki SV 650s 99

Fra : Hekto

Dato : 08-12-09 07:44

On 8 Dec., 15:03, "Dennis" <.> wrote:
> [...]
> manualen. Nogen der ved hvor jeg kan finde sensoren ?
>
> (Har lave en krydspostning i at andet forum)

Aner ikke hvor den sidder; men en defekt sensor er nok det mest
sansynlige.

--
/Hekto

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-09 20:46

On Tue, 8 Dec 2009 06:44:21 -0800 (PST), Hekto wrote:

> Aner ikke hvor den sidder; men en defekt sensor er nok det mest
> sansynlige.

Eller ledning i klemme/gnavet igennem isoleringen.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 8-11-2009

Fra : Pwh

Dato : 08-12-09 21:28

Hekto, skrev:

> Aner ikke hvor den sidder; men en defekt sensor er nok det mest
> sansynlige.

Sagt på en anden måde
Køb en Ducati, der svigter el-systemet aldrig

/Jens (som var i provo jørgnet)

Fra : Hekto

Dato : 08-12-09 14:18

On Dec 8, 9:28 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Sagt p en anden m de
> K b en Ducati, der svigter el-systemet aldrig
>
> /Jens (som var i provo j rgnet)

Ikke mine Ducati-elsystemer, Jens! De bliver jo vedligeholdt.

Men, det hænder da at man er stødt på sådan en tryksensor der er
blevet defekt og så lyser hele tiden.

--
/Hekto

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-12-09 21:18

Dennis tastede følgende:
> [...]
> lednings diagrammet er der tegnet en. Hvad for så olie lampen til at lyse?

Prøv at pille ledningen af nede ved oliekontakten.
Lyser lampen stadig, ja så er ledningen i udu.
Slukker lampen må man formode at det er kontakten der er i udu.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Søren Larsen

Dato : 08-12-09 22:55

Dennis skrev:

> Service manualen næver ikke noget om en olietryks indikator, heller ikke i
> lednings diagrammet er der tegnet en. Hvad for så olie lampen til at lyse?

Ikke fordi det på nogen måde hjælper dig i situationen, men der kan være
tale om en niveau-sensor og ikke en tryk-sensor.

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 01:18

"Søren Larsen" <no@no.noo> skrev i en meddelelse

> Ikke fordi det på nogen måde hjælper dig i situationen, men der kan være
> tale om en niveau-sensor og ikke en tryk-sensor.
>
> /Søren

Det er muligt der er en niveau-sensor i stedet. Men den vil jeg også gerne
vide hvor sidder.
--
Dennis

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 09-12-09 05:50

Dennis skrev:
> "Søren Larsen" <no@no.noo> skrev i en meddelelse

> Det er muligt der er en niveau-sensor i stedet. Men den vil jeg også gerne
> [...]
Hvis du ikke kan finde et ledningsdiagram, så følg ledningen fra
indikatorlampen og videre ud. På et eller andet tidspunkt kommer du til
trykindikatoren eller niveauindikatoren.
Har du spurgt forhandleren?
Ellers ville jeg nok starte der.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 15:34

> Hvis du ikke kan finde et ledningsdiagram, så følg ledningen fra
> indikatorlampen og videre ud. På et eller andet tidspunkt kommer du til
> trykindikatoren eller niveauindikatoren.

Der ingen pressostat på scooteren, olie lampen indikere bare at det er tid
til at skifte olie.

http://www.modernbuddy.com/forum/viewtopic.php?t=8245

--
Dennis