556 Mb sikkerhedsbackup i utide
Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 13:33

TimeMachine foretager jævnt hen backup af .5 GB materiale. Og det er
ikke fordi jeg kører fusion eller lignende. Hvilken fil er det som
fylder så meget og som sætter TimeMachine på overarbejde? Og er det et
udtryk for at jeg har 10 GB tilbage af en 180 GB disk?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 13:36

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> fylder så meget og som sætter TimeMachine på overarbejde? Og er det et
> udtryk for at jeg har 10 GB tilbage af en 180 GB disk?

Tager du backup af hele din masine .. eller kun udvalgte stumper ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 14:07

> Tager du backup af hele din masine .. eller kun udvalgte stumper ?

TimeMachine klarer det hele pånær film, foto og musik.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 13:39

> [...]

> fylder så meget og som sætter TimeMachine på overarbejde? Og er det et
> udtryk for at jeg har 10 GB tilbage af en 180 GB disk?

Mit første gæt vil være en eller anden database som hele tiden bliver
ændret/opdateret ... kører du tilfældigvis Entourage ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 14:13

> Mit første gæt vil være en eller anden database som hele tiden bliver
> ændret/opdateret ... kører du tilfældigvis Entourage ?

Jeg kører ikke Entourage.
Og jeg er ikke klar over hvilke databasefiler der kunne være tale om.
Med mindre Dropbox og Mozy laver nogen? Ligesom TimeMachine laver en
imagefil, kunne det måske tænkes at de gør noget lignende som trigger
dette?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 14:58

> [...]
> Med mindre Dropbox og Mozy laver nogen? Ligesom TimeMachine laver en
> imagefil, kunne det måske tænkes at de gør noget lignende som trigger

Dropbox gør ikke ... Mozy har jeg ikke brugt ...

Du kan prøve at bruge f.eks.

<http://grandperspectiv.sourceforge.net/>

til at finde den/de store filer som det drejer sig om.

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-12-09 12:25

On Dec 8, 2:13 pm, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Med mindre Dropbox og Mozy laver nogen? Ligesom TimeMachine laver en
> imagefil, kunne det måske tænkes at de gør noget lignende som trigger
> dette?

Jeg har oplevet en hæftigt forøgelse i mængden af det, som Time
Machine laver backup af, efter at jeg for nyligt begyndte at bruge
Dropbox. Hvis jeg ikke piller ved filer i min Dropbox, er mængden
beskeden, men ændrer jeg blot en enkelt tekstfil, ryger der rask væk
300MB på den konto.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 20:57

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Dropbox. Hvis jeg ikke piller ved filer i min Dropbox, er mængden
> beskeden, men ændrer jeg blot en enkelt tekstfil, ryger der rask væk

du har ret ... dropbox har en .dropbox mappe som ligger i roden af ens
hjemme mappe. B.la. indeholder den en dropbox.db fil og en cache mappe
.... db filen hos mig er 170MB

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 22:10

> du har ret ... dropbox har en .dropbox mappe som ligger i roden af ens
> hjemme mappe. B.la. indeholder den en dropbox.db fil og en cache mappe
> ... db filen hos mig er 170MB

Okay, det giver god mening. Jeg kan ikke finde min egen dropbox.db man
det skal nok passe at den er på 5. GB.
Faktisk ser det ud til at TimeMachine har fået fred, efter jeg droppede
at have filer åbne fra den mappe, som dropbox tager sig af.

Tak.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 22:43

> [...]
> Faktisk ser det ud til at TimeMachine har fået fred, efter jeg droppede
> at have filer åbne fra den mappe, som dropbox tager sig af.

den er også skjult ... så du skal have gang i noget terminal action hvis
du vil kigge i mappen.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-09 15:16

> [...]

> fylder så meget og som sætter TimeMachine på overarbejde? Og er det et
> udtryk for at jeg har 10 GB tilbage af en 180 GB disk?

Jeg bliver også ofte forundret over, hvor meget der skal laves backup
af, selv om jeg ikke synes, jeg har foretaget noget særligt på
computeren. Det er jo svært at vide, hvad nutidens komplicerede
programmer og styresystemer laver. Bare de ændrer en enkelt bit i en
fil, skal hele file backes up. En opdatering fra Apple kan sikkert også
ændre temmelig meget i hele systemet. Jeg synes dog, at hvis man lader
Time Machine passe sig selv, så regulerer det sig, og det er langt fra
altid, der er så megt at lave back up af. Hvad er problemet?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 15:24

> [...]
> Time Machine passe sig selv, så regulerer det sig, og det er langt fra
> altid, der er så megt at lave back up af. Hvad er problemet?

At min MBP uafbrudt er i gang med at foretage backup, og trådløst, det
gør det jo ikke sjovere.

Jeg har godt nok surfet en del, da vi skal have en opvaskemaskine etc.
så måske jeg skulle hive Firefoxs mellemlager ud af TimeMachine. Kan man
det?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jon

Dato : 08-12-09 17:30

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> At min MBP uafbrudt er i gang med at foretage backup, og trådløst, det
> gør det jo ikke sjovere.

TM Editor lar deg bestemme at TM kun skal kjøre så ofte som du vil,
f.eks. en gang i døgnet. Det holder i alle fall for meg.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 17:40

> [...]
>
> Jeg har godt nok surfet en del, da vi skal have en opvaskemaskine etc.
> så måske jeg skulle hive Firefoxs mellemlager ud af TimeMachine. Kan man

TimeMachine tager som standard ikke backup af Cache mapper .. men om
Firefox er så klog at det er placeret på "standard" placeringen ved jeg
ikke ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 22:10

> TimeMachine tager som standard ikke backup af Cache mapper .. men om
> Firefox er så klog at det er placeret på "standard" placeringen ved jeg
> ikke ...

Tak det ser ud til det var dropbox der var i spil.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-12-09 16:44

Flemming Rubini skrev:
> [...]
> fylder så meget og som sætter TimeMachine på overarbejde? Og er det et
> udtryk for at jeg har 10 GB tilbage af en 180 GB disk?

Du har ikke tilfældigvis 500 Mb i din MacSoup, vel?