Brænderproblem.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 08-12-09 10:49

Hejsa

Toast 10.0.4. og LaCie d2 DVD-RW Firewire brænder.
OS 10.6.2. iMac 2,8 GHz.

Har indtil for nylig - jeg tror jeg brændte DVD for ca. 3 uger siden -
ingen problemer med brænding (CD, DVD, DLDVD), men nu får jeg Error: -
50. The connection is not stable når jeg tester disk info.
Jeg har altid brugt den externe LaCie-brænder.
Det er de samme CD- og DVD medier jeg bruger som altid og emnerne til
brænding kommer som altid fra externe LaCie diske. Alt firewire.
Jeg prøvede alligevel med TS-mapper - fejl i brænding.
Jeg har tidligere brændt mange DVDer af samme TS mapper.

Med den interne brænder i iMacen er der ingen fejlmelding ved disk info,
men brændingen fejler The driver reported an error: Sense Key = hardware
error Sense code = 0x03, 0x01.
Hvis jeg lægger TS-mapperne på skrivebordet, altså springer den externe
disk over, sker der det samme og med samme fejlmelding.

Jeg har prøvet extern som intern brænder 2 gange, altså med nye medier,
og det samme opstår, så det skulle ikke være medierne.

Jeg kopiere TS-mapperne til skrivebordet på min MBP og brænder via Toast
på MBPen. Her er jeg så også udenom externe diske.
Brænding uden problemer og DVDen virker som den skal.

Der er ikke foretaget nogen fysiske ændringer af min opsætning af diske
m.v., kun opdateret når der var nogle.

Alt andet fungere perfekt.

Træls problem - kan I hjælpe.
På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-12-09 09:21

Hej igen.

Jeg har rodet videre, og det er et DVD medie - R op til x48 der giver
problem. Øvrige DVD medier med lavere skrivehastighed er der ikke
problemer med. Ejheller CD medier - R op til x48 giver problemer.

Men som sagt, på MBPen var der ikke problemer med DVD mediet - R op til
x48.

Michael C.