start'fanfare' på iMac.
Fra : Spiller48

Dato : 07-12-09 21:34

Hvordan bliver man fri for den ualmindeligt støjende og prangende
startfanfare, som iMac lægger ud med? Jeg holder meget af at stå op
midt om natten og sidde en times tid eller to med min computer, uden
at jeg derfor behøver at vække hele huset. hovedtelefoner virker ikke
- de kan kun 'nedlægge' almindelig lyd, men startfanfaren ! ! ! !
mvh
erling

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-09 05:51

http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/index.en.html

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : David Schjelde

Dato : 08-12-09 07:25

Spiller48 skrev:
> [...]
> at jeg derfor behøver at vække hele huset. hovedtelefoner virker ikke
> - de kan kun 'nedlægge' almindelig lyd, men startfanfaren ! ! ! !

Jeg husker mig selv på at mute lyden inden jeg slukker iMac'en,
lavpraktisk men det virker (-:

Mvh
David

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-09 13:29

> [...]

> at jeg derfor behøver at vække hele huset. hovedtelefoner virker ikke
> - de kan kun 'nedlægge' almindelig lyd, men startfanfaren ! ! ! !

Du kan også lade være med at slukke din Mac hele tiden. Moderne
computere er ret gode til at gå på vågeblus, hvor de næsten ikke bruger
noget strøm. Selvfølgelig er det helt fint at slukke computeren, hvis
man ikke skal bruge den i længere tid, så den slet ikke bruger strøm.
Det kan sikkert også være godt for computeren lige at få renste
hukommelsen og få stoppet alle processer en gang imellem. Hvis man
derimod regner med, at man skal bruge computeren om få timer f.eks. om
natten, så er det meget nemmere at sætte den på vågeblus. Så vågner den
med det samme uden lyd, og den er klar, hvor du slap sidst.
--
Henrik Münster
Esbjerg