Lydbøger i iTunes
Fra : Kaj A. Holdt

Dato : 07-12-09 18:43

Når jeg afspiller en lydbog jeg har købt i iTunes Store på min iPhone,
er hele bogen delt op i de 20 kapitler som kan afspilles hver for sig
og man kan skifte mellem dem ret hurtigt.

Når jeg ser samme lydbog i iTunes på min MacBook, så er den del op i 2
spor med 6 timer hver. Jeg har forgæves forsøgt at få den til at vise
bogen som kapitler, men jeg kan ikke finde denne funktion.

Mit spørgsmål er så, om det er muligt at få ITunes til dette? Bogen er
jo tydeligvis del op som kapitler allerede fra udgiverens side af, men
er det iTunes der ikke har denne funktion eller hvad?

Nogen der kan hjælpe?

Kaj

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-09 00:08

Kaj A. Holdt wrote:
> [...]
> jo tydeligvis del op som kapitler allerede fra udgiverens side af, men
> er det iTunes der ikke har denne funktion eller hvad?

Nej, iTunes kan ikke splitte filerne i sig selv - kun ved synkronisering
til en iPod. Markørerne til kapiteldeling ligger selvfølgelig i selve
lydbogen, men aktualiseres først i det øjeblik, du markerer filer til
overførsel til iPods.

Du kan med et godt audioprogram som Amadeus Pro gøre det manuelt, men
det er ikke sikkert, at Amadeus kan se kapitelmærkerne, da det kun er et
lavfrekvent lydsignal, der ligger ca. 10sek. før selve kapitelskifte.
Dette signal angiver så, hvornår synkroniseringen skal dele filen under
overførsel til en iPod.

mvh. Erik Richard