TomTom Car Kit for iPod touch
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 11:15

Nu har TomTom lavet en bilholder med indbygget GPS-sensor til iPod
touch. Så kan man bruge sin iPod touch som GPS i bilen.
Jeg opdagede den tilfældigt, da jeg lige var inde på Apple Store
for at se, om leveringstiden for TomTom Car Kit til iPhone er faldet.
Det er den ikke. Den er stadig 4-6 uger, mens leveringstiden for den nye
holder til iPod touch kun er 24 timer. Bemærkelsesværdigt nok koster
holderen til iPod touch kun kr. 599,-, mens den til iPhone koster kr.
759,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 07-12-09 12:30

> [...]
> holder til iPod touch kun er 24 timer. Bemærkelsesværdigt nok koster
> holderen til iPod touch kun kr. 599,-, mens den til iPhone koster kr.

Burde den holder ikke kunne bruges også til iPhone?

Måske er det spørgsmålet om en håndfri telefonbetjening der giver
forskellen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-09 13:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Burde den holder ikke kunne bruges også til iPhone?
>
> Måske er det spørgsmålet om en håndfri telefonbetjening der giver
> forskellen.

Har de ikke også lidt forskellig størrelse rent fysisk? Det kom også bag
på mig, at der pludselig dukkede en TomTom holder til iPod touch op. Jeg
har godt nok ikke studeret de tekniske data. Til gengæld har jeg lige
set på Elgigantens hjemmeside, at de har TomToms Car Kit til iPhone på
lager. Det lyder jo godt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 08-12-09 13:00

> [...]
> har godt nok ikke studeret de tekniske data. Til gengæld har jeg lige
> set på Elgigantens hjemmeside, at de har TomToms Car Kit til iPhone på

Touchen er noget tyndere

Mvh

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-09 13:33

<address_is@invalid.invalid> wrote:

> Touchen er noget tyndere

Det mente jeg nok. Jeg så i øvrigt en TomTom Car Kit for iPhone ude hos
Elgiganten i går, så det eksisterer skam i virkeligheden. Det har ellers
været lidt af et spøgelsesprodukt, som alle har hørt om, men ingen har
set. Hvorfor jeg ikke købte det? Det stod henne foran et kasseapparat,
og det var umuligt at finde en ledig ekspedient. Jeg viste ikke, om
sættet var reserveret af nogen. Det kunne såmænd også være et defekt
sæt, der var blevet leveret tilbage, selv om pakken nu så uåbnet ud. I
hvert fald turde jeg ikke tage det, og der var ikke nogen på hylderne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 08-12-09 19:12

> sæt, der var blevet leveret tilbage, selv om pakken nu så uåbnet ud. I
> hvert fald turde jeg ikke tage det, og der var ikke nogen på hylderne.

Hey jeg synes prisen er lidt høj hvad indeholder det ? Har ser en "kopi"
holder med lader til under 200 så jeg finder tomtom prisen alt for høj

Mvh Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-09 19:42

> Hey jeg synes prisen er lidt høj hvad indeholder det ? Har ser en "kopi"
> holder med lader til under 200 så jeg finder tomtom prisen alt for høj

håndfri mic+højtaler og GPS modtager/antenne

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-09 22:47

> håndfri mic+højtaler og GPS modtager/antenne

Det er vel især den indbyggede GPS-modtager, der dels gør prisen høj, og
dels gør holderen attraktiv. Det skulle være en bedre GPS-modtager end
den indbyggede, og det er jo altid godt. Jeg kan ellers læse mig til, at
selve holderen med mikrofon og højttaler bruger Bluetooth til at
forbinde med iPhone. Det er lidt underligt. Det ville da være mere
nærliggende med en stikforbindelse, når nu iPhone sidder i holderen. Det
er trods alt teoretisk set mere stabilt. Desuden gør det vel, at man er
tvunget til at tale i telefon gennem holderen. Hvis man har en anden
velfungerende Bluetooth-forbindelse i bilen til telefoni, kan man altså
ikke bruge den mere.
Jeg kan i øvrigt ikke helt genkende en pris på kr. 200,- for en
holder. Det må da være en meget simpel holder. Det svenske mærke Brodit
laver holdere fra omkring kr. 500,- og op. Jeg kan lige give et URL til
en holder til kr. 620,-. Det er vel at mærke kun den halvdel af
holderen, der passer til iPhone. Så skal man have den anden halvdel, der
passer til ens bil. Den koster så kr. 275,-. Til gengæld er det et
rigtig godt system. Skifter man bil eller GPS/telefon, skal man
naturligvis kun udskifte den relevante del af holderen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 08-12-09 23:44

H. 500,- og op. Jeg kan lige give et URL til
> [...]
> rigtig godt system. Skifter man bil eller GPS/telefon, skal man
> naturligvis kun udskifte den relevante del af holderen.

Jeg skal nok sende et link når jeg er ved en rigtig computer igen, det
er ikke en holder med højtaler og blåtand, det er en simpel holder men
der er masser af dem til den pris

Mvh

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 09-12-09 07:19

> Jeg kan i øvrigt ikke helt genkende en pris på kr. 200,- for en
> holder. Det må da være en meget simpel holder.

Svarer vel godt til en iPhone-holder jeg har på mit cykelstyr ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk