PC100 og PC133, køre sammen???
Fra : Andrew

Dato : 02-08-01 21:25

HEJSA

Jeg har PC100 ram i min computer. Hvad sker der hvis jeg putter PC133 sammen
med dem, går det???

og lige en anden ting. Mit motherboard er ikke det nyeste, det køre på
maksimum hvad angår processor AMD K6-III 450 MhZ, KAN det overhovedet kører
PC133???
Kan i svare på det uden at få yderligere specifikationer, bare sådan et slag
på tasken!?

Mvh And

Fra : Jesper Bang Jensen

Dato : 02-08-01 21:40

Hej And,

PC133 RAM er bagudkompatibelt, og vil bare skrue hastigheden ned til 100
Mhz, hvis den bliver smidt i en maskine der ikke understøtter 133 mhz,
omvendt kan du også være heldig at din 100 mhz klods ikke bliver for varm
ved 133 mhz
Mit slag på tasken vil dog være, at dit board _ikke_ understøtter 133 mhz på
RAM'en.

Jesper

Fra : Nhat Duy Truyen

Dato : 02-08-01 22:19

Hej Andrew,

Jeg har lige sat 256 MB PC133 i mit bundkort og det undstøtter også max.
K6-III 450 Mhz.
Computeren kører fint, men som JBJ skrev, udnytter du nok ikke PC133 fuld
ud.

Nhat

Fra : Frank Hvid

Dato : 31-10-01 01:59

Hej Andrew

De kan nok godt køre sammen, hvis du kun køre 100MHz...
MEN hvis du prøver den anden vej går det galt :(

Hygge
SubCore

Fra : ThomasT

Dato : 31-10-01 16:59