MS Windows
briani 27239
w7 explorer
Fra : jos

Dato : 06-12-09 22:27

Jeg er røvirriteret over en ny "feature" MS har introduceret i w7.
Jeg har ofte flere winduer åbne i Internet explorer, og flytter dem rund
efter forgodtbefinfende, så jeg kan se relevante sammenhørende data i de
forskellige vinduer samtidigt.
Efter W7 sker der det, at vinduet automatisk expanderer til fuldskærm, når
bjælken rammer en kant. Så skal jeg formindske det igen, hvorefter det
hopper hen hvor jeg ville trække det fra.
Hvordan slår man det møg fra?

finn

Fra : J

Dato : 06-12-09 22:39

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bjælken rammer en kant. Så skal jeg formindske det igen, hvorefter det
> hopper hen hvor jeg ville trække det fra.

Du bruger den indbyggede hjælp, hvis det da ikke er for svært for dig.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-12-09 22:55

J skrev:

> Du bruger den indbyggede hjælp, hvis det da ikke er for svært for dig.

Seriøst svar. :=)

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-12-09 01:09

jos skrev, Den 06-12-2009 22:26:
> Hvordan slår man det møg fra?

I en engelsk Windows 7 gås til:

Start -> control panel -> Ease of Access -> Ease of Access Center ->
Make the mouse easier to use.

Sæt mærke ved: Prevent windows from being automatically arranged when
moved to the edge of the screen.

Fra : Jørgen E

Dato : 07-12-09 01:31

> [...]
> rammer en kant. Så skal jeg formindske det igen, hvorefter det hopper hen hvor jeg

Hvis du kan engelsk tror jeg denne side måske kan hjælpe dig.

Det ser ud som om det er Aero Peek og at det kan slås fra.

Fra : jos

Dato : 07-12-09 18:13

Jørgen E wrote:
> "jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan engelsk tror jeg denne side måske kan hjælpe dig.
>
> Det ser ud som om det er Aero Peek og at det kan slås fra.
Tak for et par gode svar - Problemet blev løst!
- fint med sådan ny feature, men imho en elendig default.

finn