MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
En af mange der skal have Windows 7
Fra : Hagar

Dato : 06-12-09 20:44

Hej

Jeg får i kommende uge Windows 7, kan jeg med fordel på nuværende tidspunkt
lave en backup af min Dokument and settings og føje det til den nye Windows?
Er der noget der hedder Dokument and settings i den nye ?

Hagar

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-12-09 21:25

Hagar skrev, Den 06-12-2009 20:44:
> Jeg får i kommende uge Windows 7, kan jeg med fordel på nuværende tidspunkt
> lave en backup af min Dokument and settings og føje det til den nye Windows?
> Er der noget der hedder Dokument and settings i den nye ?

Det er en god ide at tage backup, før så stor en ændring.

Windows 7 har en mappe ved navn Users, og uden at jeg har undersøgt det
nærmere, så tror jeg, at indholdet svarer til Document and Settings.
Under Users finder man en mappe til hvert login-navn. Men det kan godt
være, at mapperne er organiseret lidt anderledes længere nede.

Mailprogrammet til Windows 7 hedder Windows Live Mail, og skal hentes
særskilt. Nogle kan ikke lide programmet, og der har for nyligt været
indlæg her i gruppen og i dk.edb.internet.software.mail+news om, hvad
man så gør. Hvis man vælger programmet Thunderbird, er det en fordel at
lave skiftet inden installationen af Windows 7, og det kunne jeg
forestille mig også kunne være tilfældet med andre programmer.

Fra : Jørgen E

Dato : 07-12-09 01:26

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Mailprogrammet til Windows 7 hedder Windows Live Mail,

Det gør det nu ikke nødvendigvis, men dette mailprogram tilbydes af Microsoft
som deres alternativ til Outlook Express der er "udgået".

Der er masse af alternativer bedre og stadig gratis.

Fra : Hagar

Dato : 07-12-09 10:11

> Det gør det nu ikke nødvendigvis, men dette mailprogram tilbydes af
> Microsoft
> som deres alternativ til Outlook Express der er "udgået".
>
> Der er masse af alternativer bedre og stadig gratis.

De programmer du har i tankerne, er det programmer der kan hente fra flere
forskellige konti, jeg har nemlig konti her og der og alle vegne, det kunne
være rart om de kunne samles et sted.

Hagar

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-12-09 10:22

Hagar skrev:

> De programmer du har i tankerne, er det programmer der kan hente fra flere
> forskellige konti, jeg har nemlig konti her og der og alle vegne, det kunne
> være rart om de kunne samles et sted.

Thunderbird kan i hvert fald.
Jeg går egentlig ud fra at alle de mest udbredte mailprogrammer kan
hente fra flere konti.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Snavox

Dato : 07-12-09 11:13

Hej Hagar.

> De programmer du har i tankerne, er det programmer der kan hente fra flere
> forskellige konti, jeg har nemlig konti her og der og alle vegne, det kunne
> være rart om de kunne samles et sted.

Jeg lader Thunderbird hente fra min YouSee-mailkonto og fra min
Gmail-konto, både på min stationære og min bærbare, når jeg er ude af
huset, og det fungerer fuldkommen problemfrit.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Hagar

Dato : 07-12-09 16:55

> [...]
> Gmail-konto, både på min stationære og min bærbare, når jeg er ude af
> huset, og det fungerer fuldkommen problemfrit.

Formidabelt, jeg takker.

Hagar

Fra : Snavox

Dato : 09-12-09 15:27

Hej igen.

> Formidabelt, jeg takker.

Jeg har lige set, at Thunderbird er frigivet i version 3 i dag - jeg har
ikke selv prøvet den endnu, men den skulle være endnu lettere at sætte
op end de tidligere.

Venlig hilsen Poul

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-12-09 15:38

Snavox skrev, Den 09-12-2009 15:27:
> Jeg har lige set, at Thunderbird er frigivet i version 3 i dag

Der går nogle uger inden Thunderbird 3 er på dansk.