MS Windows
briani 27239
cmd.exe
Fra : Axels

Dato : 06-12-09 17:54

Efter at have genistalleret Vista fra recovery disk som følge af mislykket
W7 installation (se tidl. tråd "mislykket W7 install"), ender jeg nu op med
Vista skrivebord, derhenover dos vindue som siger
"c:\windows\system32\cmd.exe" og endelig et Vista vindue, som siger at
computeren vil genstarte når installationen er færdig - sluk den ikke i
melletiden.." - og så genstarter den, og så sker det samme igen og igen og
igen og....
Hvordan kommer jeg ud af denne "løkke"?
Axels

Fra : Ole C

Dato : 06-12-09 17:56

Axels skrev blandt andet:

> [...]
> computeren vil genstarte når installationen er færdig - sluk den ikke
> i melletiden.." - og så genstarter den, og så sker det samme igen og

Noget er gået galt - så på'en igen!

--
vh
Ole C

Fra : Axels

Dato : 06-12-09 18:32

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Noget er gået galt - så på'en igen!

Jamen det samme sker når jeg prøver forfra!
Jeg har nu lånt lillebrors vista dvd og forsøgt at installere den i stedet.
Det stopper når den kommer til at jeg skal angive hvor den skal installeres.
Den siger simpelthen "Der blev ikke fundet nogen drev. Klik på indlæs driver
for at angive en masselagringsdriver til installation": Når jeg så forsøger
dette, siger den at der ikke er nogen drivere - hverken på support dvd`en
eller på "boot" partitionen på selve computeren...?!
Axels

Fra : Jan Smed

Dato : 06-12-09 20:12

Axels wrote:

> Jamen det samme sker når jeg prøver forfra!

Jeg har aldrig haft andet end bøvl med Vista - dertil skal siges, at jeg
ikke har brugt det ret meget (et par måneder - og det var et par måneder
for meget). Jeg gik fra Windows 98SE til Windows2000, som jeg kørte med
i flere år, og gik så over til XP. Så jeg er blevet forskånet for meget!

Tag springet, og opgrader til Windows 7 - det bliver du glad for i længden!

Fra : Axels

Dato : 06-12-09 20:30

"Jan Smed" <smeden@nomail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> i flere år, og gik så over til XP. Så jeg er blevet forskånet for meget!
>
> Tag springet, og opgrader til Windows 7 - det bliver du glad for i

Ja tak - men det kræver jo jeg kan komme ind i computeren...! Hvis du læste
min indledning, så startede det hele jo med en (mislykket) upgrade til
W7...!
axels

Fra : Jan Smed

Dato : 06-12-09 21:44

Axels wrote:

> Ja tak - men det kræver jo jeg kan komme ind i computeren...! Hvis du læste
> min indledning, så startede det hele jo med en (mislykket) upgrade til
> W7...!

D'oh! Jeg så bare det, du bad om hjælp til, nemlig en amok-Vista. Jamen
så skal jeg ikke komme med flere hotte tips.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-12-09 22:58

Axels <remove_ps@granvista.dk> wrote:

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Jamen det samme sker når jeg prøver forfra!

Hvordan begynder du forfra? Sltter du partitionen og formatterer (evt
kun hurtig-formattering) forfra?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Axels

Dato : 07-12-09 18:25

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <snip>

> Hvordan begynder du forfra? Sltter du partitionen og formatterer (evt
> kun hurtig-formattering) forfra?

Det er lykkedes mig nu at boote på W7 disken og installere denne, så
problemet er løst.

Fra : Ole C

Dato : 07-12-09 18:34

Axels skrev blandt andet:

> Det er lykkedes mig nu at boote på W7 disken og installere denne, så
> problemet er løst.

En Fejl 40 med andre ord...?

--
vh