MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke boote
Fra : enrico

Dato : 06-12-09 07:09

Jeg skal geninstallere Windows XP.
Mit CD/DVD drev står som 1. prioritet i bios til at boote fra.
Den booter bare ikke fra en Windows CD - jeg har endda prøvet med to
forskellige CDer.
Det virker som om drevet først starter efter Windows kører.....
Hvad gør jeg?

-enrico

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 15:14

enrico udtrykte præcist:
> [...]
> forskellige CDer.
> Det virker som om drevet først starter efter Windows kører.....

Får du ikke en besked om at trykke en given eller vilkårlig tast
undervejs for at bekræfte "Start fra cd-rom"?

Nogen gange virker det ikke med et trådløst tastatur; prøv med et
usb-tastatur eller et endnu ældre tastatur hvis det er dér fejlen
ligger

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 06-12-09 15:17

enrico skrev blandt andet:

> [...]
> forskellige CDer.
> Det virker som om drevet først starter efter Windows kører.....

Forsøger med et eksternt drev.
Det kan næsten kun være drevet, der er problemer med ud fra det beskrevne.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 06-12-09 15:20

Ole C skrev blandt andet:

> Forsøger med et eksternt drev.
> Det kan næsten kun være drevet, der er problemer med ud fra det
> beskrevne.

Hans Paulins bud er bestemt heller ikke dårligt....

--
vh
Ole C

Fra : enrico

Dato : 06-12-09 07:19

> Nogen gange virker det ikke med et trådløst tastatur; prøv med et
> usb-tastatur eller et endnu ældre tastatur hvis det er dér fejlen
> ligger

Jeg har et gammelt tastatur (PS2 stik tror jeg det hedder).
Jo den siger start fra CD - tryk en taste, men Windows starter....

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 15:21

enrico skrev:

> Jeg har et gammelt tastatur (PS2 stik tror jeg det hedder).
> Jo den siger start fra CD - tryk en taste, men Windows starter....

Okay, så er det ikke dét

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : enrico

Dato : 06-12-09 07:26

On 6 Dec., 15:21, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> enrico skrev:

Det må være mit drev, den er gal med, men det virker upåklageligt i
Windows?
Jeg får ikke denne start fra CD meddelelse mere. Jeg har hentet
default indstillinger i bios - uden det virker.

-enrico

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 15:28

enrico udtrykte præcist:

> Det må være mit drev, den er gal med, men det virker upåklageligt i
> Windows?
> Jeg får ikke denne start fra CD meddelelse mere. Jeg har hentet
> default indstillinger i bios - uden det virker.

Surt!

Så må du prøve som Ole C foreslår (hvis du har mulighed for det
(butikkerne har vist åbent i dag ))

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : enrico

Dato : 06-12-09 07:31

Jo sørme jo. Nu virker det.
Default indstillingerne havde sat min HD imellem A drev og CDrom
drev :/

Tak for jeres indlæg!

-enrico

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 15:33

enrico formulerede spørgsmålet:
> Jo sørme jo. Nu virker det.
> Default indstillingerne havde sat min HD imellem A drev og CDrom
> drev :/
>
> Tak for jeres indlæg!

Hæ hæ

God fornøjelse med inst.; der er ikke noget så hyggeligt som at inst.
XP og sætte den op bagefter

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-12-09 16:49

Hans Paulin (6310) wrote:
> enrico formulerede spørgsmålet:

> Hæ hæ
>
> God fornøjelse med inst.; der er ikke noget så hyggeligt som at inst. XP
> og sætte den op bagefter

Det er ihvertfald betydeligt lettere med XP end at sætte en Vista op.
- Det eneste, jeg har imod det, er at den er laaaaangsom til at
installere - selv på en QuadCore 2,66ghz...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-09 16:54

Erik Richard Sørensen frembragte:

> Det er ihvertfald betydeligt lettere med XP end at sætte en Vista op. -
> Det eneste, jeg har imod det, er at den er laaaaangsom til at installere -

Årh, så render man bare lidt rundt og multitasker imens

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : J

Dato : 06-12-09 16:55

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]

- Det eneste, jeg har imod det, er at den er laaaaangsom til at
installere - selv på en QuadCore 2,66ghz...

Fortæl, hvad der er svært ved at sætte Vista op (bortset fra, at man IKKE
under installationen 3-4 gange skal svare JA/Nej/Fortsæt, som ved XP).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-12-09 20:44

J wrote:

> Fortæl, hvad der er svært ved at sætte Vista op (bortset fra, at man IKKE
> under installationen 3-4 gange skal svare JA/Nej/Fortsæt, som ved XP).

Hm, svjh. skulle jeg da kun svare ja/nej 2 gange i alt, da jeg
installerede min XPPro + selvfølgelig div. omkring registrering m.v....

Nej, det bøvlede ved Vista er, at den er næsten umulig at sætte op, så
svagtseende kan bruge den pga. al det lir og gejl, brugerfladen er fyldt
op med. - Det er nok også derfor, Dansk Blindesamfund råder brugere til
at holde sig fra Vista, og at man bør holde sig til XP/XPPro.

mvh. Erik Richard

Fra : J

Dato : 06-12-09 21:55

J wrote:

> [...]

op med. - Det er nok også derfor, Dansk Blindesamfund råder brugere til
at holde sig fra Vista, og at man bør holde sig til XP/XPPro.

OK. Var ikke klar over, at du skulle opsætte det Vista svagsynet.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-09 02:26

J wrote:

> OK. Var ikke klar over, at du skulle opsætte det Vista svagsynet.

Ja, dels er jeg selv svagtseende, og dels hjælper jeg andre svagtseende
og andre handicappede, jeg kender med en del af deres computerproblemer
både på Mac og Windows.

mvh. Erik Richard

Fra : Ole C

Dato : 06-12-09 17:57

enrico skrev blandt andet:

> Jo sørme jo. Nu virker det.
> Default indstillingerne havde sat min HD imellem A drev og CDrom
> drev :/
>
> Tak for jeres indlæg!

Selv tak - og god fornøjelse.

--