MS Windows
briani 27239
Windows 7 Opgradering
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-12-09 07:14

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=660399
Kan denne bruges til at opgradere en Vista Home Premium OEM?
(der er købt med en HP Pavilion desktop PC).

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-12-09 09:03

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=660399
> Kan denne bruges til at opgradere en Vista Home Premium OEM?
> (der er købt med en HP Pavilion desktop PC).

Ja det kan den, men hvorfor betale overpriser fot en opdate når du kan få en
fuld oem ver til 615-635 kr
her

http://www.shg.dk/

Kurt

Fra : K E Nielsen

Dato : 05-12-09 02:00

On 5 Dec., 09:02, "Kurt Lund" <klande...@hotmail.com> wrote:

> Ja det kan den, men hvorfor betale overpriser fot en opdate når du kan få en
> fuld oem ver til 615-635 kr
> her
>
> http://www.shg.dk/

Kan man godt opgradere en Vista - altså beholde indstillinger og
programmer med sådan en?

Fra : Richard Thune

Dato : 05-12-09 11:08

Klip
> [...]
> her
>
> http://www.shg.dk/

Kan man godt opgradere en Vista - altså beholde indstillinger og

Nej de kan kun nyinstalleres, vær også opmærksom på at det er OEM
leverandøren (dvs. dig selv) der står for support.
RT

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-12-09 11:21

> [...]
>
> Nej de kan kun nyinstalleres, vær også opmærksom på at det er OEM
> leverandøren (dvs. dig selv) der står for support.

OK takker for svarene.

Fra : Jørgen E

Dato : 05-12-09 16:51

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Ja det kan den, men hvorfor betale overpriser fot en opdate når du kan få en fuld

Jeg har godt nok købt en OEM til min egen nye PC og sparet noget der ligner
kr. 1000,- på Pro-versionen, men den skulle faktisk ikke være lovlig at bruge
på en "gammel" PC iflg. MS. Det vil de jo så have svært ved at kontrollere.

http://www.winsupersite.com/win7/oem.asp

Fra : J

Dato : 05-12-09 16:58

"Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge
> på en "gammel" PC iflg. MS. Det vil de jo så have svært ved at

Nu behøver man jo ikke tro på alt, der står på en tilfældig amerikansk
webside.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-12-09 18:30

"Jørgen E" skrev i en meddelelse
> men den skulle faktisk ikke være lovlig at bruge
> på en "gammel" PC

Jo da - så længe du kun bruger den på en PC i OEM licensens levetid, så
er der ingen problemer - licensen bindes til den første PC, som den
installeres på - og det er så lige meget om det er en ny eller gammel
PC.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jørgen E

Dato : 07-12-09 01:22

> [...]
> ingen problemer - licensen bindes til den første PC, som den installeres på - og
> det er så lige meget om det er en ny eller gammel PC.

Ja det var så sådan det var en gang, men åbenbart ikke længere.
Microsoft har åbenbart ændret i de tekniske vilkår :
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=1561&tag=col1;post-1561

Din OEM version vil dog kun "rent teknisk" ikke være lovlig.