iMac 27"
Fra : Søren

Dato : 05-12-09 05:52

Hej

Er der nogen der har erfaringer med den ny iMac 27". Skal til at købe 7-8
stykker, så hvis der er nogen problemer med f.eks skærmen, vil det være rart
at vide.
Jeg har tænkt mig at købe den "lille" 27" model.

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-12-09 09:38

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> at vide.
> Jeg har tænkt mig at købe den "lille" 27" model.

Den er så ny ... så ...næppe.

Dog skulle skærmen være noget af det bedste man kan få for penge .. så
godt at det ikke er til at opdrive alm. skærme med den teknologi endnu

/thomas

Fra : Andreas M.

Dato : 06-12-09 21:08

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:
> så hvis der er nogen problemer med f.eks skærmen, vil det være rart
> at vide.

Den første jeg fik hjem havde sådan noget tilfældigt "flimmer" der
dukkede op på tværs af skærmen i 3-4 cm brede bjælker, og en gang
imellem også totale "blackouts" i ca. et kvart sekund af gangen. Dette
er dog et velkendt problem hos Apple, og selv om jeg først ringede til
dem efter tre uger, ombyttede de den uden spørgsmål med en ny. Den nye
kører på anden uge nu, uden problemer.

Hvis man ser bort fra det, så er det en rigtig lækker maskine, med en
rigtig fed skærm!

--
Andreas M.

Fra : René

Dato : 08-12-09 10:21

Jeg gav min grafiker den samme model, dog med 8GB ram i istedet, og hun er
ualmindelig glad for den, hun fik ved samm lejlighed et tasttatur med
numeriske knapper til højre (hvilket der ikke er på det medfølgende) samt en
wacom bamboo fun http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=294&lang=en&gm=4 som kan
bruges både med pen og fingre ala det felt man har på de små bærbare macs,
slet ikke så tosset... omend det kræver øvelse sammen med pennen da et
håndstroke også kan opfanges af pladen selvom det er pennen der arbejdes
med, der skal man lige vænne sig til rigtige arbejdsvinkler og rutiner.

Lækker maskine... og endnu mere lækker skærm... ingen problemer endnu..
whatsoever

--
Hilsen
René