Søges: opskrift på chokoladesvinets (lag)k~
Fra : Nana

Dato : 04-12-09 14:36

Hej gruppe...

Min kæreste, verdens største chokoladesvin, har fødselsdag d. 13. Jeg har
fundet et sted på nettet, hvor man kan købe sukkerglasurplader med eget
billede, og sådan en vil jeg købe.
Men... Hvilken kage skal den ligge på? Jeg er klar over at chokoladekage er
oplagt, men jeg har lyst til at lave noget mere avanceret eller anderledes.
Har allerede en opskrift på Sacher-chokoladetærte i tilfælde af at det
alligevel bliver en chokoladekage. Han er bare ikke vild med at der skal
abrikos eller andet syltetøjsagtigt i. Husker noget med nougat-creme, pisket
af semi-stift flødeskum og smeltet nougatrittersport. Lyder klamt, men er
supergodt.
Jeg havde overvejet at købe chokoladelagkagebunde, fordi jeg ikke kan
overskue at bage dem selv, og så lægge dem sammen med et eller andet.
Jeg kan ikke overtrække med chokolade, fordi billedglasuren skal ovenpå, men
fyld og den slags? Nogen der har nogen forslag eller input til kage eller
fyld?
Også gerne forslag til kant-deko af kagen.
Husk at det dårligt kan blive for sødt, chokoladeagtigt eller vammelt, for
han ER virkelig et svin med chokolade.

Mvh. Nana

Fra : Bisse

Dato : 04-12-09 14:55

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Også gerne forslag til kant-deko af kagen.
> Husk at det dårligt kan blive for sødt, chokoladeagtigt eller vammelt, for

Her må vist siges at være brug for en dobbelt-chokoladekage:

http://altandetend.blogspot.com/2008/07/dobbelt-chokoladekage_20.html

Fra : Nana

Dato : 05-12-09 04:49

"Bisse" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> Her må vist siges at være brug for en dobbelt-chokoladekage:
>
> http://altandetend.blogspot.com/2008/07/dobbelt-chokoladekage_20.html

Opskriften ligner meget min sacher-tærtes. Den er også dybt svinsk, og
smelter nærmest på tungen. Måske skal jeg bare lave den... Hmm...

Fra : michael

Dato : 04-12-09 20:38

Nana skrev:
> Hej gruppe...
>
> Min kæreste, verdens største chokoladesvin, har fødselsdag d. 13. Jeg har
> fundet et sted på nettet, hvor man kan købe sukkerglasurplader med eget
> billede, og sådan en vil jeg købe.

Du skal endelig ikke skrive et link til stedet...

/michael

Fra : Nana

Dato : 05-12-09 04:48

"michael" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal endelig ikke skrive et link til stedet...
>
> /michael

Det kan jeg ikke engang, fordi mit link ikke vil virke.Men
www.trendsales.dk - brug søgefunktionen ude til venstre, og søg på kage. Der
er tre forskellige sælgere. Pladerne koster 100kr stykket og fåes både i a4
og runde, sådan 19 cm Ø, tror jeg.

Fra : uh

Dato : 29-12-09 18:12

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er tre forskellige sælgere. Pladerne koster 100kr stykket og fåes både

Her er link:
http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=15143651&forum=415&road=&search=kage&sort=ID%20DESC&status=1&title=kage-print-Kage-print-p%C3%A5-sukkerglasur-kage-foto
mvh uh

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 16:50

Hej Nana
Jeg ville lave en Schwarzwälder Kirschtorte - chokoladebiscuitbunde - masser
af fløde, kirsebær og chokolade på toppen.
Nu har du jo så fået lavet et sukkerbillede - men du kunne jo sætte toppe af
flødeskum med chokolade og kirsebær hele vejen rundt.
Og jeg har ikke lige en opskrift ved hånden - men du kunne jo snildt lave en
tre-bunders med chokoladetrøffel imellem de to - og kirsebær-flødeskum
mellem de to andre.

Svigermpor har iøvrigt sin helt egen variation over temaet - en
solbær-chokoladesag med chokoladebunde, chokoladecreme og råsyltede solbær
rørt op med flødeskum.

MVH Leopold

Fra : camping@fabel.dk

Dato : 06-12-09 17:40

Firstname Lastname wrote:

> Jeg ville lave en Schwarzwälder Kirschtorte - chokoladebiscuitbunde -
> masser af fløde, kirsebær og chokolade på toppen.

puh hvor bliver man lækkersulten...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 18:31

camping@fabel.dk wrote:

> puh hvor bliver man lækkersulten...

Ja, og vi andre har været ude og kaste op et par gange siden indlægget.

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-12-09 18:39

Mogens wrote:

> Ja, og vi andre har været ude og kaste op et par gange siden
> indlægget.

Sådan er smag og behag forskellig...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Nana

Dato : 06-12-09 21:16

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan er smag og behag forskellig...
>
> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Det er også lidt syret for mig... Jeg kan nemlig ikke ret gode lide kage og
spiser det kun et par gange om året. Men min kæreste... Han kan fråde en
hel kage og en plade marabou uden at få kvalme. Han er ikke engang tyk.

Fra : Nana

Dato : 06-12-09 21:14

"Firstname Lastname" <None> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Svigermpor har iøvrigt sin helt egen variation over temaet - en
> solbær-chokoladesag med chokoladebunde, chokoladecreme og råsyltede solbær

Lyder helt perverst og syndigt lækkert!
Er det til at have med at gøre, hvis man nu ikke er den store kok? Jeg kan
sagtens finde ud af det mest basale, men fancy metoder skal være til at
finde ud af selvom jeg ikke har forsøgt før.
Har du evt. en opskrift?