MS Windows
briani 27239
Miskyklket W7 install
Fra : Axels

Dato : 04-12-09 20:25

Købte en MSI bærbar med Vista, med ret til opdatering til W7. Denne kom så
idag, startede installation, men den klagede over for lidt plads på C
drevet. Lavede en partitionering så der blev mere plads, startede forfra.
Den stoppede så midsvejs og sagde den ikke kunne gennemføre p.gr. af
manglende driver...?!
Genstartede - eller forsøgte, for nu vil den slet ingenting. Ender i et
"dos"billede der siger: "der findes en Winpeshl.ini-fil men ingen kommandoer
er aktiveret.Det kan skyldes en forkert formatering eller et ugyldigt navn
på en eksekverbar fil.Du kan finde flere oplysninger i dokumentationen.
X:\$windows.~BT\Windows\system 32>"

Hvis jeg genstarter får jeg så mulighed for at vælge enten: "Gendannelse af
WIndows konfiguration" - jeg ka se det er W7 som så starter op - men hvilket
resulterer i samme som beskrevet ovenfor. Jeg kan også vælge Vista opstart,
men den ender også med en delvis W7 opstart, med samme resultat.

Der sker intet hvis jeg i boot skærmen trykker F3 for recovery, som der
ellers står.

Hvordan kommer jeg videre? Jeg har jo ikke nogen Vista disk, da den var
præinstalleret, kun den nye W7 disk til update af den Vista, som altså ikke
helt er der mere...!?

Axels

Fra : Karin

Dato : 04-12-09 21:51

"Axels" <remove_ps@granvista.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvordan kommer jeg videre? Jeg har jo ikke nogen Vista disk, da den var
> præinstalleret, kun den nye W7 disk til update af den Vista, som altså

Er der ikke en Recovery partion du kan starte fra?

Fra : Axels

Dato : 04-12-09 23:24

"Karin" <karin.klaus@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Axels" <remove_ps@granvista.dk> skrev i meddelelsen

> Er der ikke en Recovery partion du kan starte fra?

Jo, men jeg kunne jo slet ikke komme ind og vælge pgl. partition. I midletid
viste det sig der var en recovery cd med drivers osv., og da jeg prøvede at
boote på den, startede den en ny installation af vista op. Så problemet er
foreløbig løst - næste skridt bliver så at prøve en ny opdatering af W7.
Håber det går bedre denne gang.
Axels

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-09 17:34

On 4 Dec., 23:24, "Axels" <remove...@granvista.dk> wrote:

> [...]
> foreløbig løst - næste skridt bliver så at prøve en ny opdatering af W7.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan risikere at det samme gentager sig. Hvorfor vælger du ikke at
den skal erstatte din gamle Vista? Så bliver den pakket væk så der
bliver plads til den nye W7.
Du kan hente driverne bagefter en for en fra din producents
hjemmeside. Vista 32 bit drivere passer fint på Win7.
Hilsen
Jens

Fra : Axels

Dato : 05-12-09 08:56

denne gang.
> Axels
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[...]

Øh - du mener ikke opgradere men ny installation? Jeg ville bare tro, at den
skulle kunne "se" at der er en tidl. version for at opgradere. Ellers er
det jo en helt ny fuld version, og det ved jeg ikke om man er berettiget til
i den situation, hvor man har købt computeren med Vista, og med
opgraderingstilladelse inkluderet?

NOget helt andet er at installationen af Vista alligevel ikke gik helt efter
bogen. Den genstarter sig selv konstant nu. Der kommer et "dos-vindue" hvor
der står noget med system 32 og cmd.exe - og så kommer den op og siger at nu
genstarter den. Og det kører i ring konstant. Så indtil det er løst, kan jeg
ihvertfald hverken opgradere eller nyinstallere noget som helst...
Axels