Kan ikke installere WinME !!
Fra : Alfex

Dato : 02-08-01 21:09

Hejsa NG. Øhh jeg er ikke helt sikker på det er den rigtige gruppe jeg
poster mit spørgsmål men prøver alligevel.

Jeg kan installere Win98se men ikke WinME, så kommer der masser af error og
fejl under installationen.

Athlon 600 mhz
128 pc100 ram
TNT2

Fra : Freaken

Dato : 02-08-01 21:54

Psssst Hvilke error og fejl....
Ikke let at danne sig et indtryk uden at vide lidt mere *S*
Men små ridser kunne måske være med til at drille installasionen (da jeg jo
ikke kunne drømme om at tro at det er en dårlig kopi du har )
Start evt med at fdiske før du formaterer(hjælper nok ikke en dyt men hva
fa´n )

Freaken

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-08-01 21:55

"Alfex" <alfex@esenet.dk> wrote in message news:9kcbu6$3jr$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG. Øhh jeg er ikke helt sikker på det er den rigtige gruppe jeg
> poster mit spørgsmål men prøver alligevel.

Den "rigtige" gruppe må vel være:

> Jeg kan installere Win98se men ikke WinME, så kommer der masser af error
og
> fejl under installationen.

Bare drop det. WinME er efter min mening Microsofts dårligste OS med 9x
kernen. Mit råd er: "Hold dig til 98se"

- Lars

Fra : Frontier

Dato : 03-08-01 13:02

>Bare drop det. WinME er efter min mening Microsofts dårligste OS med 9x
>kernen. Mit råd er: "Hold dig til 98se"
>
>- Lars

Ellers kan man jo prøve at installere muse-hot fixe'n, Win98 LITE
(ME-udgave) og endelig TweakME 1.2.2...så kører ME faktisk lige så
godt som Win98SE - her kører ME faktisk bedre, da Win98SE har nogle
USB problemer mht. USB kortlæsere, samtidigt med WIDE SCSI enheder i
maskinen.

Med Win98LITE kan du fjerne f.eks. mediaplayer 7 - og erstatte den med
6.4, som fint kører alt det som 7'eren kan (bedre

Det eneste negative jeg har oplevet, er at jeg måtte vente næsten et
år fra købet af ME, til M$ gad lave en fix til mus'en (prøv at bevæge
musen hurtigt, og acc. sat til mindst 5).

/Frontier

Fra : Madsen

Dato : 03-08-01 13:22

"Frontier" <frontier@jyde.dk> skrev:

> Det eneste negative jeg har oplevet, er at jeg måtte vente næsten et
> år fra købet af ME, til M$ gad lave en fix til mus'en (prøv at bevæge
> musen hurtigt, og acc. sat til mindst 5).

Jeg har oplevet flere dårlige ting med WinME.
Med Win98SE havde jeg et uhyre stabilt system, men ville da lige
prøve WinME og fik ikke andet end blå skærme ud af det kontant
og hele tiden.
Det er muligt der er kommet et fix til mange ting, men når man
alligevel skal slå de fleste nyheder fra, så vil mit råd nu også til alle
tider være at køre med Win98SE i stedet, eller måske Win2000,
som jo så er endnu bedre efter min mening.

Følgende links er nok til at jeg ikke gider at spilde min tid med
WinME i hvert tilfælde:

<http://www.msnbc.com/news/606135.asp?0dm=C15PT&cp1=1#BODY>

<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/4/55.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=Q263455&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=CHS>

Jeg ved man kan også kan slå Restore-funktionen fra permanent, men
i sidste ende får man jo barberet WinME ned, så alle de nye funktioner
ifht. Win98SE er fjernet, så hvorfor ikke lige så godt bruge Win98SE? ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Pipeline

Dato : 03-08-01 22:58

Det er underligt, man hører så tit folk brokke sig over WinMe, men for mig
har det været det mest stabile system jeg har prøvet?! Med Win95/98 (har
ikke prøvet 98SE) fik jeg blå skærme et par gange om måneden. Med WinMe har
jeg endnu min første blå skærm til gode *knock knock*, og det er yderst
sjældent der ellers går ged i den. Men den bedste OS (IMHO) Microsoft har
lavet var sgu´ Win3.1!!

Fra : Madsen

Dato : 03-08-01 23:11

"Pipeline" <nitz@post.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> jeg endnu min første blå skærm til gode *knock knock*, og det er yderst
> sjældent der ellers går ged i den. Men den bedste OS (IMHO) Microsoft har

Tja, Win3.1 var heller ikke så ringe. Specielt 3.11 for WorkGroups
var jeg grumme glad for, men der er jo unægtelig sket noget siden :)

Sjovt nok har jeg også hørt om folk hvor WinME kører meget stabilt,
men sådan er det sikkert altid. Ingen regel uden undtagelse og ikke
to computere er jo ens.
Som det ser ud lige nu så tegner Win2000 til at være min favorit
blandt dem alle. Win98SE var stabil her som sagt, men Win2000 ser
ud til at være endnu mere stabil, men det er først tilfældet efter jeg
har fået en ny computer og at jeg nu har de rigtige og nyeste drivere
til al det hardware jeg har installeret.
På min gamle PC kørte Win2000 ikke særlig godt og jeg manglede
drivere til det halve af mit hardware, fordi det ikke var frigivet endnu,
men på den kørte Win98SE så som en drøm. Win98 derimod var
den rene elendighed på min gamle computer.
Jeg har så igen hørt om andre hvor det er lige omvendt. Win98 kører
stabilt mens Win98SE er ustabil.

Når alt kommer til alt er det nok meget individuelt.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peter Olsen

Dato : 04-08-01 11:10

Jeg har også fået Win2k til at køre hamrende stabilt på min maskine. Blot
virker DVD ikke ordenligt. Ellers et kanont system.

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk

Fra : Madsen

Dato : 04-08-01 12:45

"Peter Olsen" <olsen@worldonline.dk> skrev:

> Jeg har også fået Win2k til at køre hamrende stabilt på min maskine. Blot
> virker DVD ikke ordenligt. Ellers et kanont system.

Heller ingen problemer med DVD på min nye maskine, men på
den gamle var det den rene elendighed. Den gamle kunne ikke
køre DVD flydende uden mit dekoderkort, som jeg ikke kan få
til at virke tilfredsstillende på Win2000. Den nye kan heldigvis
køre DVD flydende og har gjort dekoderkortet overflødigt, så
det er godt nok. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 04-08-01 12:25

> Men den bedste OS (IMHO) Microsoft har
> lavet var sgu´ Win3.1!!

Jeg mener det bedste (hvis de da overhovedet har lavet nogle gode) OS er DOS.
Da de begyndte at lave grafiske brugerflader gik det galt for dem.

Husk på at windows (95/98/ME) er:

32-bit extensions and a graphical shell for a
16-bit patch to an
8-bit operating system originally coded for a
4-bit microprocessor, written by a
2-bit company that can't stand
1-bit of competition

/kenne

Fra : Stefan Greulich

Dato : 07-08-01 18:34

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> skrev

> [...]

> 32-bit extensions and a graphical shell for a
> 16-bit patch to an
> 8-bit operating system originally coded for a

nice one ;-D