Hvad er der nu galt....?
Fra : Tornorhal

Dato : 04-12-09 12:49

Hej.
Min PC ville ikke starte - intet liv...
Så satte en anden (For lille) Power til ganske kort
- bare for evt. at se liv. Ok CPU blæser og Powver-blæser
kører. OK - skaffer ny 500W power og monterer.

NU starter CPU-blæser og Power-blæser ca 2 sek,
så lukkes ned - hvorefter de starter igen efter 2-3 sek.

SÅ - hvad nu - er det CPU eller bundkort....?

Jeg har prøvet at tage CPU'en ud - så fortsætter
blæserne med at køre - men det siger jo ikke så meget.

Hvad siger erfaringerne - nogen bud..??

På forhånd TAK.
mvh
Torkil

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-12-09 12:58

"Tornorhal" <tornorhal@yahoo.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har prøvet at tage CPU'en ud - så fortsætter
> blæserne med at køre - men det siger jo ikke så meget.

Kun et laaaangt skud, men temp på CPU bliver for høj, selv efter 1-3
sekunder?

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads

Dato : 04-12-09 21:45

On Fri, 4 Dec 2009 12:49:06 +0100, "Tornorhal" <tornorhal@yahoo.dk>
wrote:

>NU starter CPU-blæser og Power-blæser ca 2 sek,
>så lukkes ned - hvorefter de starter igen efter 2-3 sek.
>
>SÅ - hvad nu - er det CPU eller bundkort....?

Jeg oplevede samme symptomer på en PC for nogen uger siden.

Af ukendte årsager var BIOS fucked up og en reset af BIOS
løste problemet.

Ved jo ikke om din PC fejler det samme, men du kan da prøve.

mvh Mads

Fra : Frank Andersen

Dato : 05-12-09 10:40

wrote:

> [...]
>
>Jeg har prøvet at tage CPU'en ud - så fortsætter
>blæserne med at køre - men det siger jo ikke så meget.

Jeg havde samme problem med en PC, der nu er to år gammel.
Den startede ca. 5 sek,, slukkede og startede igen. Det samme ved
reboot.

En bios opdatering hjalp på problemet.

/Frank

--