Browsere (FF, IE og Opera) forsøger at å
Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 03-12-09 14:41

Nedennævnte er muligvis ikke et browserproblem, da fejlen er fælles for
flere browsere. I så fald må jeg forsøge i en anden gruppe. Men først her:

Kort beskrevet:

Når man åbner en side, åbner browseren tilige en fejlside, der meddeler,
at en lang og kryptisk adresse ikke kan indlæses.

Lader man bare stå til, forsøger IE og FF igen og igen at åbne siden - i
FF kan man dog stoppe det ved at lukke fejlsiden - så kommer den først
igen, når man åbner en ny side via et link. Det sker endda ikke i alle
tilfælde, men jeg har ikke været istand til at finde nogen systematik.

Opera synes kun at forsøge en gang, og heller ikke her er det alle
links, der udløser fejlen.

Jeg har scannet hele maskinen med nyeste AVG free, og den finder
ingenting udover de sædvanlige tracking cookies.

Det gør ingen forskel, om javascript og java er slået til eller ej.

Opera 10.10 er helt nyinstalleret - har aldrig tidligere været på
maskinen - og viste alligevel straks fejlen.

Fejlsiderne er som sagt forskellige, men ser således ud:

IE 6.0

Åbner fejlsiden i nyt vindue:

http://auto.search.msn.com/response.asp?MT=:%C3%BA%CB%9C%E2%82%ACf%C3%AB%C5%B8cK%C2%AEns%C3%87%C5%A0%C3%B1%C2%ABOnk%C2%8DYa$%C3%AF"&srch=5&prov=gogl&utf8
"HTTP 400 Forkert anmodning" og "Siden blev ikke fundet"

Opera 10.10

Åbner fejlsiden i nyt faneblad:

:%02%C3%BA%C3%9C%C2%ACf%C3%ABxcK%C2%AEns%C3%87%60%C3%B1%C2%AB%02%07Onk%C2%8DYa$%C3%AF
(ovenstående er hele adresselinjen. Der er altså ingen http:// Fejlen
meldes derfor som "Adressetypen er ukendt eller ikke understøttet"

Firefox 3.5

Åbner fejlsiden i nyt vindue med to tabs:

1) file:///C:/Programmer/Mozilla%20Firefox/
(Enkelte gange åbnes en anden mappe end denne, men denne er den sædvanlige)

2) http://www.ñ«onkya$ï.dk/ "Serveren blev ikke fundet"

I alle tilfælde med en besked om, at den efterspugte side ikke kan åbnes.

Jeg vil være glad for enhver hjælp - på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 03-12-09 15:22

Jens Chr. Jensen skrev:

Jeg glemte at sige at styresystemet er Windows XP Home

Og så kan jeg tilføje, at jeg har forsøgt med nogle sites, som jeg 100%
sikkert ved er rene html (altså ikke hverken asp eller php). De giver
ingen fejl, selv om de bruger javascript. Den uvidenskabelige test er
gennemført i alle tre browsere med samme resultat.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Ole C

Dato : 03-12-09 16:33

Jens Chr. Jensen skrev blandt andet:

> Jeg har scannet hele maskinen med nyeste AVG free, og den finder
> ingenting udover de sædvanlige tracking cookies.

Hm - jeg ville forsøge at give den en tur med SuperAntispyware:
http://www.superantispyware.com/
- gerne i fejlsikret tilstand.
Du kunne jo også også prøve Systemgendannelse til en dato før fejlen
opstod.....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 03-12-09 17:57

Ole C skrev:
> Hm - jeg ville forsøge at give den en tur med SuperAntispyware:
> http://www.superantispyware.com/

Har prøvet - fandt 6 trojanere, som avg ikke fandt, så tak for det. Men
fejlen er der stadig.

> - gerne i fejlsikret tilstand.

det skulle jeg måske prøve

> Du kunne jo også også prøve Systemgendannelse til en dato før fejlen
> opstod.....

Det betyder vel så, at jeg mister mails og andre dokumenter, der er
kommet til siden? Jeg kan godt sikkerhedskopiere Thundebirdmappen og
lægge den tilbage (eller evt. blot profilmappen).

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Ole C

Dato : 03-12-09 18:53

> Det betyder vel så, at jeg mister mails og andre dokumenter, der er
> kommet til siden?

Nej - det er kun systemfiler der gendannes.

--
vh
Ole C