HP og Vista nej
Fra : NoPc

Dato : 03-12-09 16:35

Inden vor HP stationære med Vista ryger ud:
- en hyperaktiv harddisk gør maskinen ganske uuholdelig at arbejde ved.

Indexering i vista er slået fra, div. scanningsprogrammer og HP´s unødige
værktøjer ligeså.
Alligevel kører HDD amok i tide og utide.
Nogle bud på, hvad hævlede der er galt med denne møgmaskine ?
Er det HP, Vista eller begge dele ?

Per

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-12-09 17:49

fNoPc <Pljl@yahoo.dk> wrote:

<snip>

> Er det HP, Vista eller begge dele ?

For lidt RAM?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-12-09 18:04

"NoPc" <Pljl@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> værktøjer ligeså.
> Alligevel kører HDD amok i tide og utide.
> Nogle bud på, hvad hævlede der er galt med denne møgmaskine ?

Hej Per

Det er et rimelig kendt problem med Vista at den kører på HDen meget, jeg
har en Medion pc den havde det samme problem
det har den så IKKE mere YES ;).
Løsning Win 7

Mvh
Kurt

Fra : Ole C

Dato : 03-12-09 18:48

Kurt Lund skrev blandt andet:

> Det er et rimelig kendt problem med Vista at den kører på HDen meget,

Det er noget sludder.
Hvis indexering er slået fra og der er nogenlunde fornuftigt med RAM i
maskinen, arbejder harddisken i Vista ikke mere end i XP.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-12-09 13:08

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis indexering er slået fra og der er nogenlunde fornuftigt med RAM i
> maskinen, arbejder harddisken i Vista ikke mere end i XP.

Meget mulig du har den oplevelse, men det er der mange der ikke har inkl mig
selv
og jeg har 4 gb ram i min pc og den er renset for alt lort som ikke bør
kører.
Med Win 7 blev den tyst som graven ligesom den var i XP..
Mvh
Kurt

Fra : Ole C

Dato : 04-12-09 14:28

> [...]

> inkl mig selv
> og jeg har 4 gb ram i min pc og den er renset for alt lort som ikke

Og det er nok lige netop det, du ikke har fået gjort ordentligt.

> Med Win 7 blev den tyst som graven ligesom den var i XP..

Ja da - det er jo også en helt frisk installation....

Min kommentar var egentlig ikke et forsvar for Vista, som på mange måder er
kritisabelt - og Windows 7 er givetvis en god afløser. Men mange af de
problemer folk har haft med Vista, skyldes nu altså alt andet end Vista
selv....

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-12-09 15:08

> [...]
> er kritisabelt - og Windows 7 er givetvis en god afløser. Men mange af de
> problemer folk har haft med Vista, skyldes nu altså alt andet end Vista

Hej Ole

Nej det er ikke en frisk install længere og jeg har kørt med Win7 siden
første beta og det første man lægger mærke til
er en tavs HD.
Jeg havde ingen probs med Vista jeg forsvarede den ofte og som du selv siger
er mange af Vista fejlene F40 fejl eller elendig hardware,
Og Win 7 er jo faktisk en Vista der bare har været på et kurophold;)

Kurt

Fra : NoPc

Dato : 04-12-09 16:59

Maskinen har 3 Gb Ram.
Har aktiveret CPU- og Ram-forbrugsviseren i sidepanelet.
Dén viser et kontinuerligt Ram forbrug på ca. 35 %
Til gengæld "fiser" CPU forbruget op og ned ml. 5 og 95 %,
fx blot ved løbende anvendelse af en browser.
Erfaringen hérfra er, at Vista er en tung dame at danse med.
Måske er Win7 mere adræt.
Per

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-12-09 09:07

> "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Nok sikkert ikke, man kan jo rydde helt op og fjerne Windows så er der
fred;)
Jow den var ryddet helt op!!!!!!!

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-12-09 20:26

Kurt Lund skrev:

> Nok sikkert ikke, man kan jo rydde helt op og fjerne Windows så er der
> fred;)

Ingen joke. Det er der flere, som har valgt. Nok er nok.

> Jow den var ryddet helt op!!!!!!!

Hvis du VIL køre windows, og specielt VISTA, start med at fjerne alt
3Dgejl, alle skygger alle de tåkrummende platte og amatøragtige
FLASH-animationer, som giver mindelser om 90er hjemmesider med animerede
GIFfer. På den måde falder kravet fra VISTA fra 512 gb RAM til kun 256
gb RAM.

VISTA har fået meget andet kritik end elendig programmering, for det ER
elendigt prorgrammeret. Bl.a. er det nok også det mest brugeruvenlige
system til dato. Sat sammen af en flok uvidende 1. års studerende på
crack, dagen før lanceringen, derfor ikke testet på brugerne selv,
faktisk ingen tests overhodet.

Det er et skodsystem, sådan kort sagt. Men selvfølgelig vildt godt gået
af MS, at brugerne ikke har forlangt pengene retur for det, men bare
accepteret dette møg. Det må man lade MS, de forstår at snyde deres
kunder med manér, pisse dem op og ned ad ryggen fuldt offentligt, håne
dem og gøre dem til grin, og deres brugere eeelsker dem simpelthen for det.

MVH
Rune Jensen

Fra : N_B_DK

Dato : 07-12-09 02:20

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> wrote in message
>På den måde falder kravet fra VISTA fra 512 gb RAM
> til kun 256 gb RAM.

Godt nok bruger vista gerne ram, men 512/256GB ram er nok lige i
overkanten....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-12-09 03:00

N_B_DK skrev:
> "Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> wrote in message
>
> Godt nok bruger vista gerne ram, men 512/256GB ram er nok lige i
> overkanten....

Klart nok, og ret skal være ret..

I starten, da troede jeg (udover deres elendige amatøragtige "grafik"),
at det var den "forøgede sikkerhed", som tog noget af hukommelsen. Det
kunne man godt forestille sig, ikk? Sikkerhed kræver jo ekstra rutiner.

Men deres UAC (eller hvad de kalder deres tilfældighedsgenerator),
virker sådan her:

1. Jeg trykker på en PDF-fil
2. PDF-proogrammet åbner i baggrunden med hele dokumentet indlæst
3. UAC kommer op og spørger, om jeg nu også vil åbne PDF-dokumentet -
det kan jo være usikkert? Og hvad så? det er jo allerede åbent!
4.a to ting kan ske nu. Klikker jeg "Nej", jeg vil ikke åbne dokumentet,
så har jeg stadig dokumentet åbent. Fuldt virksomt.
4b. Klikker jeg "Ja", så åbner den dokumentet - igen. Altså to instanser.

Mit spørgsmål: Hvad er det for sikkerhedsrutiner, som MS lige mener de
har indbygget? Og vi er ved - hvilken service pack, og de har ikke
rettet denne fejl? Eller det er måske det, man hos MS kalder en
"feature"? Falsk tryghed, kalder jeg det. Og falsk reklame også.

Nu er det jo hardware-gruppen. Så for at være on-topic, kan man jo bare
sige, Visgta fungerer ikke godt med noget hardware. Lad være med at købe
maskiner, hvor det er præinstalleret eller følger med, for du vil før
eller siden få en ubændig trang til at smide det ud igennem nærmeste vindue.

Det irriterer i dén grad allerede fra første gang, man sætter sig ved
det, uendeligt tungt brugeruvenligt og generende som det er i alle
faser. Men det vinder bestemt ved fjernere bekendtskab.

MVH
Rune Jensen

Fra : NoPc

Dato : 08-12-09 19:41

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> uendeligt tungt brugeruvenligt og generende som det er i alle faser. Men
> det vinder bestemt ved fjernere bekendtskab.

Jeg er enig i, at Vista i sin brugerflade - erdusikkerpåatduvilgøredette -
er en pestilens at arbejde i.
Men hvad er erfaringerne med Windows 7 ?
Er det samme amatørarbejde der ligger bag dette ?
mvh
Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-12-09 13:18

"NoPc" <Pljl@yahoo.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> unødige værktøjer ligeså.
> Alligevel kører HDD amok i tide og utide.
> Nogle bud på, hvad hævlede der er galt med denne møgmaskine ?

Start med at finde ud af hvad som bliver skrevet hele tiden, det kan MS
hjælpe dig med:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx

--
Bjarke Andersen

Fra : George

Dato : 04-12-09 19:52

NoPc skrev:
> [...]
> unødige værktøjer ligeså.
> Alligevel kører HDD amok i tide og utide.
> Nogle bud på, hvad hævlede der er galt med denne møgmaskine ?

Hvor stor en del af harddisken er fyldt op ?
(mere end 80% er for meget)

Hvornår har du sidst defragmenteret harddisken ?

Hvor gammel er din vista installation ?

Har du et effektivt sikkerheds -og antivirus program ?

George