rygproblemer
Fra : MariaH

Dato : 01-12-09 18:43

Jeg døjer med lidt rygproblemer, så var der en som fortalte mig, at det
hjalp med krystal sæbe i en frysepose og så i fryseren. Når jeg så har
rigtig ondt skulle jeg så tage posen ud og tage et viskestykke omkring
posen, og så lægge mig ovenpå det. Det ville tage smerterne. Jeg har dog
aldrig hørt om det, er der nogen herinde som har det?

--
Maria

Fra : John N. H.

Dato : 01-12-09 19:12

"MariaH" skrev i en meddelelse:

> [...]
> omkring posen, og så lægge mig ovenpå det. Det ville tage smerterne.
> Jeg har dog aldrig hørt om det, er der nogen herinde som har det?

Ja.
Konsulterer du en kiropraktor, er det ikke usandsynligt, at han/hun vil
foreslå en ispose til at mildne smerterne.
Nogle kiropraktorer låner endda isposer ud.
At det skal være sæbe, skyldes sikkert, at det holder sig smidigt i
frostgrader.

John
; -))

Fra : Jan Smed

Dato : 06-12-09 21:54

John N. H. wrote:

> Konsulterer du en kiropraktor, er det ikke usandsynligt, at han/hun vil
> foreslå en ispose til at mildne smerterne.
> Nogle kiropraktorer låner endda isposer ud.

Jeg har været sygehjælper ved mange større sportsarrangementer (EM i
American Football, f. eks.), og standardbehandlingen ved forstuvninger
er RICE: Rest, Ice, Compression og Elevation, altså på dansk hvile, is
(afkøling), kompres og løft forstuvningen.

> At det skal være sæbe, skyldes sikkert, at det holder sig smidigt i
> frostgrader.

Det har du nok ret i. Man kan også bruge en pose frosne ærter eller et
viskestykke gennemvædet i sprit og vand og frosset ned i en plasticpose.
Spritten holder isen smidig.

Kulden får blodet til at løbe hurtigere til det skadede sted, og giver
faktisk varme, sjovt nok.

Fra : S. Kann

Dato : 07-12-09 03:04

On 1 Dec., 18:43, "MariaH" <m_h_...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> posen, og så lægge mig ovenpå det. Det ville tage smerterne. Jeg har dog
> aldrig hørt om det, er der nogen herinde som har det?

Man kan på apoteker, hos Matas o.lign. købe gel-poser, beregnet til
formålet.
Stefan K

Fra : MariaH

Dato : 07-12-09 20:12

>Man kan på apoteker, hos Matas o.lign. købe gel-poser, beregnet til
>formålet.

Det er hermed afprøvet og hjælper ikke på mine rygproblemer
Så der må vist op med pengepungen og til kiropraktor.

Fra : MariaH

Dato : 31-12-09 10:30

> Så der må vist op med pengepungen og til kiropraktor.
Og det var så hvad jeg gjorde... Jeg har netop her i december været af sted
4 gange. Det er gået meget fremad.
Sidste gang sagde han at han havde gjort hvad han kunne, men fik jeg rigtig
ondt igen her mellem jul og nytår, måtte jeg selvf komme igen i starten af
januar.

Og nu er jeg så lidt i et dilemma, for hvad skal jeg?
Jeg har fået rigtig ondt igen
Tænker om jeg skal tage til kiropraktoren igen eller skal få en tid hos
lægen.

Bruger ellers en lignende denne model:
http://damenmode.schwab.de/pool/formatb/1260090.jpg

--