Skal bundskjold af ved olieskift på Afric ~
Fra : Lasse

Dato : 01-12-09 13:06

Hejsa.

Jeg har ikke rigtig fået taget mig sammen til at pille ved cyklen, men
nu må jeg hellere komme igang.

1) Har drænet olien af den, men kan ikke komme til oliefilteret - skal
jeg have bundskjoldet af?
2) Der står noget i manualen om et specielt værktøj til at få
oliefilteret af, er det nødvendigt og hvor kan man evt få det (er det
dyrt??)

3)Kan ikke få skidte op på centralstøtteben - er jeg bare jordens
største tyndarm eller er der et hemmeligt trick? (skal siges at jeg
aldrig før har brugt et centraal støtteben)

Med venlig hilsen Lasse

Fra : jespr

Dato : 01-12-09 15:48

On 1 Dec., 21:06, Lasse <ess...@gmail.com> wrote:
> [...]
> nu må jeg hellere komme igang.
>
> 1) Har drænet olien af den, men kan ikke komme til oliefilteret - skal

Næ næ, mon ikke du skal se efter på siden af motorblokken. Nu kender
jeg ikke lige motortypen, men filteret sidder normalt foran, lige bag
ved udstødning eller på den ene side af motoren.

> 2) Der står noget i manualen om et specielt værktøj til at få
> oliefilteret af, er det nødvendigt og hvor kan man evt få det (er det
> dyrt??)

Du behøver ikke andet end en stor vandpumpetang for at få det af. Det
er jo lidt ligemeget om man kommer til at trykke filteret når det skal
af.
Når du skruer det nye på bruger du kun fingerkræfter. Stram så godt du
kan - det skulle være nok.

> 3)Kan ikke få skidte op på centralstøtteben - er jeg bare jordens
> største tyndarm eller er der et hemmeligt trick? (skal siges at jeg
> aldrig før har brugt et centraal støtteben)

Se her: http://www.youtube.com/watch?v=OwXZyJSPkx4

Det tog osse mig noget tid til at begynde med, indtil man lærer
tricket - og så er det jo bare så nemt.

VH
Jesper

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-12-09 19:48

jespr wrote:

> Se her: http://www.youtube.com/watch?v=OwXZyJSPkx4
>
> Det tog osse mig noget tid til at begynde med, indtil man lærer
> tricket - og så er det jo bare så nemt.

Det er sgu da nemt nok, når man er 2+ meter og 100+ kg som han er

--
Ole Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-12-09 19:18

Hej Lasse

Først noget brok: Hvordan kan du forsøge at skifte olie, hvis du ikke en
gang har mod på at pille bundskjoldet af. Det sidder med 4 skruer eller
sådan noget.

1: Oliefilteret sidder dag på blokken i venstre side lige under
bagsvingerakslen.
2: Du skal f.eks. bruge dette værktøj fra Louis:
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003451

3: Prøv at tramp mere end du løfter, og kombiner det evt med at trække
dyret baglæns samtidigt. Køb evt en DR 500. Den vejer 100kg mindre

Den forreste cylinder på den model er ikke til at komme til. Jeg plejer
at skrue kølerne af. Så er det rimeligt ment. Men alt ventilstøj og
starproblemer plejer at komme fra løse udstødnignsventiler på forrste
cylinder og gamle tændrør, da de færreste har et tændrørsnøgle smal nok
til at skifte tændrør på modellen. Jeg har kun fået den originale til at
passe.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

"Lasse" <essalj@gmail.com> skrev i en meddelelse

Fra : ib tinning

Dato : 02-12-09 19:52

jeg ved ikke om du kender http://www.honda-allroad.dk/ det er en side for
ligesindede

Fra : jespr

Dato : 03-12-09 08:46

On 2 Dec., 19:47, Ole Hansen <mo...@get2net.dk> wrote:

> Det er sgu da nemt nok, når man er 2+ meter og 100+ kg som han er
>
> --
> Ole Hansen

Well, jeg er kun 178 - det spiller sgi da ingen rolle. Desuden kan du
finde et link med en mindre fyr der gør det samme med en Goldwing.
http://www.youtube.com/watch?v=TKaegvOa1f8

/Jesper