MS Windows
briani 27239
W7 i 32 og 64 bit
Fra : P.N.

Dato : 02-12-09 19:51

Jeg ser at w7 sælges i to grupper 32bit og 64bit. Hvilken er version bør jeg
købe er 64bit mere fremtidssikret en 32bit. Kræver en 64bit en ny pc, min er
en HP med pentium 4, 300 ghz fra 2005.

Fra : J

Dato : 02-12-09 20:10

"P.N." <p.n.@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ser at w7 sælges i to grupper 32bit og 64bit. Hvilken er version bør
> jeg købe er 64bit mere fremtidssikret en 32bit. Kræver en 64bit en ny pc,
> min er en HP med pentium 4, 300 ghz fra 2005.

Med en så hurtig computer skal du mindst anvende 64 bit. Spørg evt., om der
findes en 128 bit version.

Fra : Mads

Dato : 02-12-09 20:18

On Wed, 2 Dec 2009 20:09:47 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Med en så hurtig computer skal du mindst anvende 64 bit. Spørg evt., om der
>findes en 128 bit version.

Hvis du ikke ved hvad du taler om, så ti dog stille og lad være med at
forvirre spørgeren yderligere.

Og hvis du faktisk ved noget om emnet, så er du en ondskabsfuld satan
der ikke har fortjent nogen julegaver i år.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-12-09 20:22

Mads skrev:

>lad være med at
>forvirre spørgeren yderligere.

er det i orden at forvirre alle andre i en nyhedsgruppe med åbenlyst
forkerte oplysninger om processorhastighed ?

Fra : Mads

Dato : 02-12-09 20:52

On 02 Dec 2009 19:21:52 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>er det i orden at forvirre alle andre i en nyhedsgruppe med åbenlyst
>forkerte oplysninger om processorhastighed ?

Der er forskel på en dum trykfejl eller misforståelse og så
på ondskabsfuld og bevidst vildledning.

Fra : Hagar

Dato : 02-12-09 20:53

> er det i orden at forvirre alle andre i en nyhedsgruppe med åbenlyst
> forkerte oplysninger om processorhastighed ?

Nu kunne der jo rent faktisk foreligge en trykfejl, eller at spørgeren ikke
ved bedre.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 02-12-09 20:56

> Jeg ser at w7 sælges i to grupper 32bit og 64bit. Hvilken er version bør
> jeg købe er 64bit mere fremtidssikret en 32bit. Kræver en 64bit en ny pc,
> min er en HP med pentium 4, 300 ghz fra 2005.

Du skal nok komme med flere oplysninger om hvad du bruger maskinen til, og
hvad du agter at bruge den til i fremtiden, før der kommer nogle med nogle
reelle svar til dig, og ikke alt det andet pjat folk fyrer af.

Hagar

Fra : oso

Dato : 02-12-09 21:34

> Jeg ser at w7 sælges i to grupper 32bit og 64bit. Hvilken er version bør
> jeg købe er 64bit mere fremtidssikret en 32bit. Kræver en 64bit en ny pc,
> min er en HP med pentium 4, 300 ghz fra 2005.

Det korte svar er, at du skal købe 64bit, hvis du har brug for mere end 4 GB
ram.
Jeg har selv prøvet både Windows 7 32 bit og 64 bit på samme PC med 4 GB
ram. Godt nok kan 32bit versionen kun anvende 3,5 GB ram, men Windows
Experience Index viser en score på 7,2 i 32bit versionen. I 64bit versionen
er scoren 5,7. Noget tyder på at rammen arbejder langsommere i 64 bit
versionen. Så med 4 GB ram eller mindre er 32bit at foretrække

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-12-09 06:44

oso skrev:

> [...]
> versionen er scoren 5,7. Noget tyder på at rammen arbejder langsommere i
> 64 bit versionen. Så med 4 GB ram eller mindre er 32bit at foretrække

Tak for den oplysning. Det bekræfter mig i at jeg gjorde det rigtige, da
jeg installerede 32bit-versionen. (Har 3 GB ram + 512 MB grafik).

Bortset fra det, så var det ikke noget jeg skulle tage stilling til da
jeg købte den. Jeg købte den bare, og i æsken lå begge versioner på hver
sin DVD. Dermed kunne jeg vente med at tage stilling til det, til jeg
sad ved min computer.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jørgen E

Dato : 05-12-09 16:45

"oso" <fjern_oso@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at rammen arbejder langsommere i 64 bit versionen. Så med 4 GB ram eller mindre er

Jeg var egentlig også indstillet på 64 bit, men læser stadig om diverse problemer
med kompatibel software eller drivere, samt også en artikel, der dokumenterede
at 32 bit i nogle tilfælde faktisk afviklede programmer hurtigere. Da den så
også kræver mere ram og harddiskplads så var valget på 32 bit ikke svært.

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-12-09 22:29

P.N. skrev, Den 02-12-2009 19:51:
> Kræver en 64bit en ny pc, min er
> en HP med pentium 4, 300 ghz fra 2005.

Umiddelbart tror jeg ikke, at en Intel-processor fra 2005 kan køre 64
bit. Men det skulle Microsfts Windows 7 upgrade advisor kunne fortælle
dig (google).

Fra : N_B_DK

Dato : 05-12-09 13:49

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
> Umiddelbart tror jeg ikke, at en Intel-processor fra 2005 kan køre 64
> bit.

Hvorfor dog ikke det?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-12-09 14:34

N_B_DK skrev, Den 05-12-2009 13:48:
> "Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message
>
> Hvorfor dog ikke det?

Fordi det forekom mig, at Intel var senere med 64 bit. Men det er
forkert ifølge Wikipedia. Nogle Pentium 4 var med 64 bit allerede i 2004.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-09 14:38

Meget få Pentium 4 modeller kørte 64bit. Kun nogle få Presscot
modeller.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Pentium_4_microprocessors

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-09 21:03

"P.N." <p.n.@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:hf6cv5$r5i$1@aioe.org...
> Jeg ser at w7 sælges i to grupper 32bit og 64bit. Hvilken er version bør
> jeg købe er 64bit mere fremtidssikret en 32bit. Kræver en 64bit en ny pc,
> min er en HP med pentium 4, 300 ghz fra 2005.

Du skal starte med at finde ud af hvilken computer du har, der findes ikke
en P4 på 300ghz. Hvor meget ram har den, hvad er grafikkortet osv. (Og du
har med 99% sikkerhed en 32 bit maskine)