MS Windows
briani 27239
black screen problem, Microsoft undersøge~
Fra : Simon Laub

Dato : 01-12-09 18:36

Har her de sidste 14 dage haft et "black screen problem".

Desværre periodisk og uden at jeg kan henvise til bestemt application.
Men pludselig sort skærm - computeren triller lystigt videre, men skærmen er
helt død.
Slukket for strømmen fra computeren? Så har jeg siddet og fumlet med
strømkabler og lign.
og efter en genstart virker alt så upåklageligt igen.
Har så overvejet om grafik kortet er blevet overophedet, og om der
er en løs forbindelse i skærmen. Osv. Men ingen af den slags ting har
jeg kunnet påvise. Ok, Det kan stadig være tilfældet. Men ikke noget jeg har
kunnet påvise.

Så læser jeg på internet ...
[starting your Windows 7, Vista, XP, NT, W2K, W2K3 or W2K8 PC or server the
system appears normal .....
...... you do various stuff ... for some time .. days...
you are left with a totally black screen, this could be a security update
......]

hmmm, tænker man så . Noget af det her lyder jo
voldsomt bekendt.

Computerworld har også en artikel om det.
http://www.computerworld.dk/art/54110?a=newsletter&i=2842

som igen henviser til ->
http://www.prevx.com/blog/140/Black-Screen-woes-could-affect-millions-on-Windows--Vista-and-XP.html

Nogen der har nogen erfaringer med det her?

Helt specifikt - er der nogen der har haft dette "black screen" problem i en
eller anden
form her i november 09 og har kørt
http://info.prevx.com/download.asp?GRAB=BLACKSCREENFIX"
som så har afhjulpet problemet?

Eller er visdommen "out there" , at skulle jeg opleve problemet igen -
så er det nok et hardware problem, som jeg så skal dykke ned i.
Kort sagt: Nogen der ved mere om sagen?

pft. for hjælpen

-Simon

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-12-09 00:02

Simon Laub wrote:
> [...]
>
> Eller er visdommen "out there" , at skulle jeg opleve problemet igen -
> så er det nok et hardware problem, som jeg så skal dykke ned i.

Hm, jeg har haft problemet i alt 2-3 gange inden for de sidste ca. 3
uger på en XPProSP3 på en MacPro med dual system - både OS X og WinXP.
Hos mig viste det sig ved, at XPPro pludselig gik i sort og lukkede ned.
Genstart af XP løste det indtil næste gang. Jeg bruger mest XP virtuelt,
så her var det blot at genstarte Windows igen. - Jeg har ikke forsøgt at
løse problemet vha. noget af det, der er beskrevet, men har egentlig
bare troet, jeg på en eller anden måde havde overbelastet XP, da jeg
nogle gange sidder og gennemtester nogle programmer og presser dem til
det maksimale....

mvh. Erik Richard