Firefox Cpu forbrug 100%
Fra : Martin Bak

Dato : 01-12-09 23:54

Hej gruppe.
Jeg har på det seneste haft det problem, at min computer pludselig æder sig
op på 100% cpu-forbrug, og derfor går mere eller mindre i stå.
Når det sker, kan det altid løses ved at genstarte FF, men hvorfor laver den
dette nummer?
Jeg er slem til at have mange faneblade åbne. Som regel mindst 6-8 stykker.
Jeg er også slem til at lade min computer være tændt uafbrudt. Faktisk høre
det til sjældenhederne at jeg slukker den. Den kører så sin daglige scanning
om natten.
Jeg har installeret ad-block og efter at have søgt lidt på mit problem har
jeg nu også No-script. Men jeg er jo nødt til at tillade script på de fleste
sider alligevel, hvis de skal virke ordentligt.
Min adfærd har ikke ændret sig, det er på samme måde jeg har brugt
computeren i årevis, men alligevel er problemet relativt nyt, og, fornemmer
jeg, stigende.

Er der nogen her der har en god forklaring, og måske et forslag til en
løsning?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 02-12-09 22:06

Martin Bak skrev:
> [...]
> op på 100% cpu-forbrug, og derfor går mere eller mindre i stå.
> Når det sker, kan det altid løses ved at genstarte FF, men hvorfor laver den

Jeg har haft dette, men det er længe siden. Har du den nyeste FF?

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Martin Bak

Dato : 03-12-09 00:02

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft dette, men det er længe siden. Har du den nyeste FF?

Jeg tager imod de opdateringer der tilbydes. Den seneste er vist kun omkring
en uge gammel. Hvad versionen hedder husker jeg ikke lige, men der blev
lavet radikalt om for nogen tid siden, så jeg kører også med applikationen
"oldbar"

Fra : Martin Bak

Dato : 07-12-09 21:41

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har nu prøvet lidt forskelligt, for at kredse problemet ind. Jeg må
indrømme, at jeg er lidt forvirret over problemet.

Det ser ud til, at det har noget med bestemte spil-sider at gøre. Måske
noget med grafikken. Jeg ved det ikke. Det er ikke avanceret grafik på nogen
måde, og jeg har altid tidligere kunne spille disse "escape the room" spil
uden problemer.

Jeg sidder lige nu med 3 åbne faneblade. Facebook, Nordinho.net og
spywarefree forum. Cpu forbrug siger 2%.

Hvis jeg åbner et link til et spil på Nordinho, f. eks:
http://www.123bee.com/play/mysterious-cave-escape
Som er et meget simpelt spil, så banker måleren straks op på 100% og
navigation bliver næsten umulig. Minimerer jeg hele browseren, men uden at
lukke siden, falder cpu-forbruget igen. Det samme gør det hvis jeg kan få
held til at skifte faneblad, så det er et andet der vises på skærmen.

Det har altså noget at gøre med hvad der vises på skærmen. Men jeg kan
sagtens se streaming video og net-TV osv.

Gode ideer, anyone? Nu er vi røget lidt of-topic her i gruppen, men hvilken
(aktiv) gruppe vil være god at spørge om nødvendigt?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-12-09 22:38

Martin Bak skrev:

>Hvis jeg åbner et link til et spil på Nordinho, f. eks:
>http://www.123bee.com/play/mysterious-cave-escape
>Som er et meget simpelt spil, så banker måleren straks op på 100% og
>navigation bliver næsten umulig.

I så tilfælde er det Flash der er problemet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 08-12-09 00:09

> I så tilfælde er det Flash der er problemet

Tak. Kender du til tilfælde af problemet, og kan du muligvis pege på et
løsningsforsøg?

Fra : Jan Smed

Dato : 09-12-09 19:54

Martin Bak wrote:

> Gode ideer, anyone? Nu er vi røget lidt of-topic her i gruppen, men hvilken
> (aktiv) gruppe vil være god at spørge om nødvendigt?

Hvilken Windows-version bruger du? Jeg bruger Win7Pro, og der sker intet
med ydelsen når jeg åbner siden.

Fra : Martin Bak

Dato : 10-12-09 12:36

"Jan Smed" <smeden@nomail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken Windows-version bruger du? Jeg bruger Win7Pro, og der sker intet
> med ydelsen når jeg åbner siden.

Jeg bruger XP. Jeg har fulgt en række råd på spywarefri, og det har
tilsyneladende hjulpet. Præcis hvad der gjorde tricket ved jeg ikke, men
Malwarebytes fjernede noget snavs, og min JAVA er opdateret, det har jeg
ignoreret i meget lang tid, ellers. Måske var det det der gjorde forskellen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-12-09 15:53

Martin Bak skrev, Den 01-12-2009 23:53:
> Er der nogen her der har en god forklaring, og måske et forslag til en
> løsning?

Jeg har ingen god forklaring. Men jeg synes, at du skal sikre dig, at
Java er nyeste version. No Script kunne måske disables, hvis du
alligevel ikke rigtigt bruger den. Så kan du prøve en ren
geninstallation af Firefox:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Ren_geninstallation. Følges
fremgangsmåden gemmes indstillingerne, før Firefox afinstalleres, men
prøv at få nogle erfaringer med den geninstallerede Firefox før der
hentes nogle af de gemte indstillinger ind og installares tilføjelser,
som ikke er nødvendige.