MS Windows
briani 27239
TIlbage til XP - endelig
Fra : ___P.Sir

Dato : 30-11-09 22:34

Min datter har fået en ny bærbar - og vil have mig til at installere hendes
hidtidige programmer m.m.
Det meste er lykket - men den har desværre Windows Vista - W-7 senere - , og
det er tilsyneladende umuligt at få lov til at installere hendes netbank.
Den lukker IE ned, og den siger den mangler java. Det hentes, men vil ikke
installeres osv osv. og forfra igen. Sikkerhedsindstillingerne ændres
jfr.vejledningerne for sikre websteder, men lige meget hjælper det.
Præcis som man har hørt om denne paranoide sikkerhedsmani, så intenting
fungerer, og man skal konstant svare på, om man nu også er sikker osv..
Så jeg vil gøre hende den tjeneste at fjerne Vista og installere XP, som hun
er vant til, og som vi alle ved virker....
Det er der sikkert en masse meninger oml, men hvis ikke der er nogen der
klart kan sige hvad der skal til for at få Vista til at fungere, så vil jeg
spørge om man bare kan installere XP "oveni" - og således gå tilbage i
tiden - eller man først skal fjerne Vista...
Gudfrimigvel for noget hysteri. Men der er vel nogle
sikkerhedssoftwareproducenter, som tjener på dette. Samme princip som
journalisternes skrækhistoreier for tiden ang.A-influenza.
Preben

Fra : emjeppesen

Dato : 30-11-09 23:14

___P.Sir skrev:

>Det er der sikkert en masse meninger oml, men hvis ikke der er nogen der
>klart kan sige hvad der skal til for at få Vista til at fungere,

Tja, du kan jo installere win7 på kræet, så slipper du for at skulle
installere alle programmerne igen.
Du kan ikke "opgradere" fra Vista til XP.
Vil du have XP, må du formattere dyret og starte helt forfra.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 30-11-09 23:34

___P.Sir skrev blandt andet:

> [...]
> Det meste er lykket - men den har desværre Windows Vista - W-7 senere
> - , og det er tilsyneladende umuligt at få lov til at installere

(klip)

Et eller andet må være galt med installationen, for både Java og netbank
fungerer uden problemer på min Vista.

> Præcis som man har hørt om denne paranoide sikkerhedsmani, så intenting
> fungerer, og man skal konstant svare på, om man nu også er sikker osv..

Brugerkontostyring kan slås fra under Kontrolpanel>Brugerkonti

(klip)

> Det er der sikkert en masse meninger oml, men hvis ikke der er nogen der
> klart kan sige hvad der skal til for at få Vista til at fungere,

En frisk installation?

> så vil jeg
> spørge om man bare kan installere XP "oveni" - og således gå tilbage i
tiden - eller man først skal fjerne Vista...

Du er nødt til at fjerne Vista - men det klarer XP-disken som en mis.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-09 14:52

___P.Sir skrev:
> [...]
> sikkerhedssoftwareproducenter, som tjener på dette. Samme princip som
> journalisternes skrækhistoreier for tiden ang.A-influenza.

Vista fejler sikkert ikke noget er bare en 64bit udgave, og ja så er der
ikke lavet java fra Adobe til den og man må bruge en 32bit browser,
kører selv W7 64bit så har været forbi netbank, aviser med java, danske
spil og andre, så hvis det er en 64bit må du lade dine frustrationer gå
ud over Adobe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-12-09 15:41

Paul Østerby Sørensen skrev:

>Vista fejler sikkert ikke noget er bare en 64bit udgave, og ja så er der
>ikke lavet java fra Adobe til den og man må bruge en 32bit browser,

http://www.java.com/en/download/faq/java_win64bit.xml#Java%20for%2064-bit

til gengæld er der ikke lavet flash til 64 bit, men hvilken netbank ville
dog også bruge flash

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-12-09 15:44

Ivan V. Klattrup skrev:

>til gengæld er der ikke lavet flash til 64 bit,

64 bit windows, skulle der have stået

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-12-09 09:14

"Ivan V. Klattrup" <> skrev i meddelelsen ...

> til gengæld er der ikke lavet flash til 64 bit, men hvilken netbank ville
> dog også bruge flash

Danske Bank.

mvh
Henning

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-12-09 01:09

Henning Præstegaard skrev:

> Danske Bank.

Til login delen?

- Chano Andersen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-12-09 10:29

"Chano Andersen" <> skrev i meddelelsen ...

> Til login delen?

Nej, til deres reklamer.

mvh
Henning

Fra : emjeppesen

Dato : 03-12-09 11:54

Chano Andersen skrev:

>Til login delen?

Nej, de bruger java og javascripts.

Hilsen emj

Fra : Jante

Dato : 01-12-09 15:51

> [...]
> browser, kører selv W7 64bit så har været forbi netbank, aviser med
> java, danske spil og andre, så hvis det er en 64bit må du lade dine

Sikke dog en gang sludder.
Meget kan man bebrejde Adobe, men sgu da ikke java...
Og jo, java findes selvfølgelig også i 64-bit versioner.

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

/J

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-09 16:44

Jante skrev:

> [...]
> Meget kan man bebrejde Adobe, men sgu da ikke java...
> Og jo, java findes selvfølgelig også i 64-bit versioner.

Selvfølgelig er det noget sludder, blev lige ramt af en hjerneblødning
og fik blandet Java og Flash sammen, men resten passer

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-12-09 21:09

___P.Sir skrev:
> [...]
> Så jeg vil gøre hende den tjeneste at fjerne Vista og installere XP, som hun
> er vant til, og som vi alle ved virker....

Sikkerhed er på ingen måde skidt, faktisk er det fantastisk at MS har
taget det lidt mere seriøst end i f.eks. XP, hvor alting bare kunne
installeres.

Men nok om det.. Højreklik på "Internet Explorer" ikonet, vælg "Kør som
administrator" og netbanken skulle fungere fantastisk.. Mht. java så
plejer det at fungere bare at installere den, men hvis du gør det via
noget webinstallations snask, så er problemet stensikkert, at du ikke
kører IE som administrator.

Jeg ved at det at køre som administrator, for at installere netbank er
et krav med løsningerne fra Danske Bank og SDC (Portalbank.dk, som
bruges af de fleste sparekasser)

> [...]
> spørge om man bare kan installere XP "oveni" - og således gå tilbage i
> tiden - eller man først skal fjerne Vista...

Det kan ikke anbefales at smide en XP på maskinen, i stedet kan Win7
klart anbefales.

- Chano Andersen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-12-09 12:57

Chano Andersen <sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved at det at køre som administrator, for at installere netbank er
> et krav med løsningerne fra Danske Bank og SDC (Portalbank.dk, som

OP skal først aktivere Administrator kontoen:

<http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_administrator_activate
..htm>

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Ole C

Dato : 03-12-09 13:37

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> OP skal først aktivere Administrator kontoen:
>
> <http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_administrator_activate
> .htm>

Det skal ikke være nødvendigt for at bruge sin netbank - og bestemt heller
ikke noget jeg har måttet gøre på min Vista.
Hvad der helt præcis er gået galt for OP er uklart, men hans voldsomme
irritation har sikkert ikke hjulpet.....

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-12-09 21:09

Axel Hammerschmidt skrev:

> OP skal først aktivere Administrator kontoen:

Det har ALDRIG været nødvendigt for mig, hverken på Vista eller Win7,
jeg har ALTID kunne højreklikke og vælge "Kør som administrator" på de
applikationer jeg havde lyst til.

- Chano Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-09 17:55

> [...]

> Det har ALDRIG været nødvendigt for mig, hverken på Vista eller Win7,
> jeg har ALTID kunne højreklikke og vælge "Kør som administrator" på de

Det har du ret i, man bør normalt gøre det på den måde. Det er en
sikkerhedsforanstaltning. Når man har aktiveret Admnistrator kontoen kan
man logge på som Administrator og bruge den konto. Der kommer så ingen
sikkerhedsadvarsler når der er "noget" der er ved at ændre computerens
konfiguration.

Bruger man en "normal" eller "begrænset" brugerkonto kommer der
advarsler.

Der er bare lidt akavet at højre-klikke i Vista med en Apple Trackpad.
Så jeg har aktiveret Administrator kontoen, men bruger den kun ved
administration af computeren, f.eks når skal afvikles Windows Update.

Fra : OZ1HYI Willy

Dato : 03-12-09 09:27

On 3 Dec., 13:37, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> Hvad der helt præcis er gået galt for OP er uklart, men hans voldsomme
> irritation har sikkert ikke hjulpet.....

uanset om jeg kører som mig selv, eller som administrator, er der
stadig underskud på kontoen... er nok Windows's eller Adobe eller
Flash eller min browsers skyld..

Fra : Ole C

Dato : 03-12-09 18:55

OZ1HYI Willy skrev blandt andet:

> uanset om jeg kører som mig selv, eller som administrator, er der
> stadig underskud på kontoen... er nok Windows's eller Adobe eller
> Flash eller min browsers skyld..

LOL

--
vh
Ole C

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-12-09 23:20

___P.Sir wrote:

> [...]

> - , og det er tilsyneladende umuligt at få lov til at installere
> hendes netbank. Den lukker IE ned, og den siger den mangler java.

Der ringer til banken, for det har de hørt om før.

> Så jeg vil gøre hende den tjeneste at fjerne Vista og installere XP,
> som hun er vant til, og som vi alle ved virker....

Det synes jeg er en dårlig ide. Hvis det var en firmamaskine ville jeg sige
ja, men det er det ikke. Få fat i 7'eren og smid den på inden maskinen tages
i brug.

> [...]
> sikkerhedssoftwareproducenter, som tjener på dette. Samme princip som
> journalisternes skrækhistoreier for tiden ang.A-influenza.

Der var en gang, hvor informationen "pandemi" betød en samtidig, dødelig,
epidemi udbredt på mindst to kontinenter. Det blev rettet sidste år, så det
ny betyder en "samtidig epidemi på mindst to kontienter". Diverse regler for
"pandemi" og den almindelige opfattelse blev ikke ændret, da ingen fik noget
at vide om at ændringen fandt sted. Virkningen af den informationsmanko har
været at medicinindustrien har tjent styrtende med penge på tamiflu og på
vaccine fremstillet efter en risikal nødopskrift, som ville være på sin
plads, hvis der var tale om en ny sort pest.

> Preben

Med venlig hilsen

Peter Larsen