MS Windows
briani 27239
microsoft-programmer finder fejl og forsøg~
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 30-11-09 11:17

Hej

Min svigerfar har et problem med at hver gang han forsøger at åbne et
program fra microsoft f.eks. messenger, outlook eller lignede, så kommer
der en fejlbesked op om at der er fundt en fejl og programmet vil blive
lukket igen. Han kan som regel flytte beskeden ud til siden og så
arbejde alligevel, men det er jo lidt irriterende for ham.

Der ligger en opdatering og venter på at blive installeret, men hver
gang han forsøger, så for han at vide at installationen mislykkedes. Jeg
tænker at det nok med denne opdatering vil løse hans problem. Men jeg er
ikke sikker. Jeg har desværre ikke været ude ved ham endnu, så kan ikke
sige hvilken opdatering det er der venter på at blive installeret.

Er der nogen af jer, der har stødt på samme problem, og hvad gjorde I
for at løse det?

Han bruger windows XP - der ER betalt for, så det er ikke derfor at han
ikke kan få installeret sin opdatering.

Mvh
Anders

Fra : John T.

Dato : 01-12-09 20:07

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> at løse det?
>
> Han bruger windows XP - der ER betalt for, så det er ikke derfor at han

For mig lyder det som om at der er noget galt med
systemfilerne, gør følgende som ikke kan skade overhovedet:
Læg XP-skiven i drevet, åbn kør-boksen, skriv:
SFC /scannow
(Husk mellemrum mellem C og / )
Pøj,pøj !!
John

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 01-12-09 21:41

John T. skrev:

> [...]
> systemfilerne, gør følgende som ikke kan skade overhovedet:
> Læg XP-skiven i drevet, åbn kør-boksen, skriv:

Det vil jeg prøve at bede ham om at gøre. Må man få at vide hvad det er
at der så sker?

Mvh
Anders - der takker for hjælpen

Fra : John T.

Dato : 02-12-09 10:28

> Det vil jeg prøve at bede ham om at gøre. Må man få at vide hvad det er at
> der så sker?
>
> Mvh
> Anders - der takker for hjælpen

SF står for Systemfiler (C kan jeg ikke huske)
Den scanner alle systemfiler og hvis den finder fejl, så kommer der et
skilt med 2 knapper: Annuler/forsøg igen (som jeg husker det)
Du trykker så på "forsøg igen" og nu instalerer den så den
manglende/defekte systemfil fra skiven og fortsætter så scanningen,
jeg har oplevet at den har gjordt dette en 5-6 gange, bl.a. fordi jeg
har ændret en dll-fil i system 32 så jeg kan ændre skrivebordets udseende.
Hvis den scanner helt igennem uden skilt, så er systemfilerne ok !
John

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-12-09 11:16

John T. wrote:

> [...]
> har ændret en dll-fil i system 32 så jeg kan ændre skrivebordets udseende.
> Hvis den scanner helt igennem uden skilt, så er systemfilerne ok !

Mon ikke 'C' står for 'C' drevet - altså systemdrevet.?

mvh. Erik Richard

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-12-09 11:44

Erik Richard Sørensen skrev:

>Mon ikke 'C' står for 'C' drevet - altså systemdrevet.?

nej C'et står for Checker

SFC = System File Checker

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/system_file_checker.mspx?mfr=true

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 03-12-09 20:17

John T. skrev:

> [...]
> systemfilerne, gør følgende som ikke kan skade overhovedet:
> Læg XP-skiven i drevet, åbn kør-boksen, skriv:

Tak for hjælpen, men... desværre fandt denne scan ingenting:(

Så nu er jeg helt på bar bund igen:(

Mvh
Anders