MS Windows
briani 27239
'Automatisk konfiguration af trådløse enhe~
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-09 09:34

Jeg har et problem med en kammerats laptop (en Toshiba Satelitte Pro).

Tjenesten 'Automatisk konfiguration af trådløse enheder' er sat til at
starte automatisk - men den starter ikke.
Eller også bliver den lukket ned af en anden service/program undervejs i
opstarten.
Den er ihvertfald slukket - på trods af at den står til 'automatisk
opstart'.

Hvis jeg selv starter den - kan jeg under 'Egenskaber for trådløst
netværk' - vinge af i 'Brug Windows til at konfigurere det trådløse
netværk' - og nu virker det så fint... - kan hoppe på routeren og videre ud

Efter en genstart - er jeg tilbage ved start.. - og skal nu starte forfra
med ovenstående procedure.

Hvordan finder jeg ud af hvad det er der gør at jeg ikke kan få den service
til at starte automatisk?
Jeg har afinstalleret al den standard 'Toshiba' software, der er
preinstalleret og det har ikke hjulpet.

Mvh
Allan

Fra : Ole C

Dato : 29-11-09 09:46

Allan skrev blandt andet:

> [...]
> undervejs i opstarten.
> Den er ihvertfald slukket - på trods af at den står til 'automatisk

Den er også slukket hos mig, hvor den står til "Manuelt".

> [...]
> service til at starte automatisk?
> Jeg har afinstalleret al den standard 'Toshiba' software, der er

Jeg tror ikke det er tjenesten du mangler, men måske at have markeret
"Opret automatisk forbindelsen, når dette netværk er indenfor rækkevidde"

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-09 14:00

> Den er også slukket hos mig, hvor den står til "Manuelt".

Du har nok et andet program, der har "taget over" i stedet for den
oprindelige service.
Det er der mange 2nd part programmer der gør.
Det har der sikkert også været på denne maskine - men det burde der ikke
være mere...

Det er som sagt en Toshiba Satellite Pro - og den kommer oprindeligt med
noget der hedder ConfigFree...

Det har været installeret.. jeg har haft fjernet det - og igen lagt det på
igen for at se om jeg kunne få DET til at virke - men nej.. Den vil godt
finde trådløse netværk med det program - men ikke forbinde. Den siger:
"Another vender's application is controlling the wireless adapter"...
Men jeg kan altså ikke finde andet software, der skulle have taget over.

Jeg tænker at der må være en registeringsnøgle et sted - som skal skiftes,
så det "vender program" der tager over - IKKE tager kontrol under opstarten.
Men hvor? - Ender nok med at reinstallere maskinen med en ren XP - uden alle
de der ekstra programmer, der følger med en laptop.

> Jeg tror ikke det er tjenesten du mangler, men måske at have markeret
> "Opret automatisk forbindelsen, når dette netværk er indenfor rækkevidde"

Den viser slet ingen netværk når den ikke er slået til. :(

Mvh
Allan