VPN mac til pc server ??
Fra : jagge

Dato : 30-11-09 20:06

Hey Gruppe

Jeg har nu adgang til nogle netværksdrev på min arbejdsplads via VPN som
jeg kører via en xp installeret i vmware fusion.

jeg logger på min almindelige arbejdspladsprofil og har på den måde
adgang til et server drev.

Mit eneste formål er at kunne anvende data der liger på det pågældende
drev, og jeg tænker nu om det er muligt via macOSX at connecte til
sådanne drev/server via VPN. Altså det er jo noget windows xp baseret
profiler ??

Er der nogen som har erfaringer med det ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-09 20:22

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> profiler ??
>
> Er der nogen som har erfaringer med det ?

Hør din IT dims hvad VPN i kører .. hvis det f.eks. er PPTP til en
Windows server så er der indbygget klient på mac'en.

Hvis det er noget mere anceret som f.eks. IPsec så er der både gratis og
"købe" VPN klienter du skal bruge.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-11-09 22:10

> [...]
> Windows server så er der indbygget klient på mac'en.
>
> Hvis det er noget mere anceret som f.eks. IPsec så er der både gratis og

Hey T

Tak for hjælpen, det vil jeg sgu checke.

Din hjælp bliver påskønnet :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-12-09 00:03

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Hvis det er noget mere anceret som f.eks. IPsec så er der både gratis og
> "købe" VPN klienter du skal bruge.

Snowleopard understøtter Cisco VPN, hvilket er Rigtigt Dejligt, da det
ellers kan være lidt af en kamp at opdrive seneste udgave af Ciscos
egen VPN klient.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-09 09:22

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Snowleopard understøtter Cisco VPN, hvilket er Rigtigt Dejligt, da det
> ellers kan være lidt af en kamp at opdrive seneste udgave af Ciscos
> egen VPN klient.

Jep ... Cisco har en underlig poitik på det område ..

/thomas