Hvoedan skjuler jeg mine HTML koder m. m. ~
Fra : Jakob

Dato : 02-08-01 20:21

Hej!

Jeg har en website, hvor jeg ikke er interreseret i at folk
kopiere mine HTML, JavaScripts og CSS koder.

Jeg har før set websites, hvor at man prøver at højreklikke - og
så kommer der noget JavaScript frem, hvor der står at jeg ikke
kan kopiere/tage koderne etc.

Hvad er koden som gør dette?

Håber på svar....

Jakob

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-01 20:55

Thu, 2 Aug 2001 19:20:59 +0000 (UTC), skrev Jakob
<Mester_Jakob@OperaMail.com>:

>Jeg har en website, hvor jeg ikke er interreseret i at folk
>kopiere mine HTML, JavaScripts og CSS koder.

Hvis du har noget unikt, som du ønsker at skjule for andre, så
burde du også selv være i stand til at skrive et sådant script
(eller i det mindste være i stand til at finde det på nettet, det
kan findes på 2 sekunder).

>Jeg har før set websites, hvor at man prøver at højreklikke - og
>så kommer der noget JavaScript frem, hvor der står at jeg ikke
>kan kopiere/tage koderne etc.
>
>Hvad er koden som gør dette?

Kig i kildekoden på de pågældende sider.

Og så kunne jeg skrive 117 grunde til ikke at bruge sådanne
script og har gjort det et utal af gange.

Du kan finde dem her:

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-08-01 21:07

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Du kan finde dem her:

Heheh, to sjæle en tanke -- eller hvad? (-:

--
Jonas, located at 11°56° | I love defenseless animals,
http://geografi.hjem.wanadoo.dk/ | especially in a good gravy.

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-08-01 21:05

Jakob <Mester_Jakob@OperaMail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har før set websites, hvor at man prøver at højreklikke - og
> så kommer der noget JavaScript frem, hvor der står at jeg ikke

Først kan du hente et script her:
http://webreference.com/dhtml/diner/contextmenu/

eller her:
http://javascript.internet.com/page-details/no-right-click.html

eller her:
http://www.javafile.com/websitetool.php?cat=Website+Tools

eller her:
http://potentproducts.com/resources/tools/norightclick.html

Og så kan du på denne side under afsnittet "Discussion" læse her hvorfor
det er dumt at bruge:
http://allmyfaqs.com/cgi-bin/wiki.pl?Hide_source

Til slut prøv at tænk på, at når man højreklikker kan man jo vælge meget
mere end blot at gemme billeder på sin harddisk. Man kan også gå frem og
tilbage, åbne et link i nyt vindue, åbne en frame i nyt vindue,
copy/paste, tilføje side/link til favoritter, etc, etc, etc... Med
no-right-click script gør du alle disse højrekliksfunktioner
umulige, hvilket betyder at brugeren skal i rullegardinmenuerne eller på
tastaturet for at få samme funktionalitet. Det synes jeg som bruger er
temmelig irriterende.

Personligt synes jeg denne her er den bedste:
http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-08-01 21:40

On Thu, 2 Aug 2001 19:20:59 +0000 (UTC), Jakob
<Mester_Jakob@OperaMail.com> wrote:

>Jeg har en website, hvor jeg ikke er interreseret i at folk
>kopiere mine HTML, JavaScripts og CSS koder.

Det var da surt. Det plejer at betyde at ens koder ikke er værd at
beskytte.
Desuden kan det ikke lade sig gøre.

>Hvad er koden som gør dette?

Kig i koden på en side hvor du ser det. Det er ikke spor svært.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/