Router med N og VOIP
Fra : Joeb

Dato : 30-11-09 16:41

Hej Gruppe

Findes der en trådløs router med N Draft og VOiP?
Jeg har ledt og ledt og spurgt i et par PC forretninger, men ingen hjælp
HJÆLP

Mvh. JL

Fra : J

Dato : 30-11-09 19:45

"Joeb" <Joeb@hot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en trådløs router med N Draft og VOiP?
> Jeg har ledt og ledt og spurgt i et par PC forretninger, men ingen hjælp

Hvad er N Draft?

Fra : /Jensen

Dato : 01-12-09 18:17

> Findes der en trådløs router med N Draft og VOiP?

Jeg ledte efter det samme for nogle måneder siden, og det var overraskende
nok ret svært. Jeg fandt en fra D-Link som hedder DVG-5802S. Der var
tilfældigvis en brugt til salg på Gul & Gratis, så jeg ved ikke hvor de
sælger den i DK.
Den har 802.11n (draft) og VOIP, som du nævner samt gigabit LAN og 7 port
switch. Den er ret nem at sætte op og fungerer upåklageligt. Dog har jeg
aldrig prøvet hvor godt N virker, da jeg kun har G udstyr.

Der er dog den ulempe at routeren primært sælges til ISP'er som leverer den
til deres kunder sammen med et internetabonnement. De lægger deres egen
firmware på den, så support og firmwareopdateringer til "standard" firmwaren
findes nærmest ikke.

/Jensen

Fra : Ole C

Dato : 02-12-09 16:13

/Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> lægger deres egen firmware på den, så support og firmwareopdateringer
> til "standard" firmwaren findes nærmest ikke.

Den findes i "neutral" udgave - for eksempel her:
http://www.proshop.dk/showProduct.aspx?prodid=192886
- men D-Link vil mærkværdigt nok slet ikke kendes ved den mht. support.

En anden løsning kunne være Fritzbox:
http://www.fritzbox.eu/en/products/FRITZBox_Fon_WLAN_7270/index.php

Begge løsninger er dog i den dyre ende....

--
vh
Ole C

Fra : Joeb

Dato : 02-12-09 21:06

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.fritzbox.eu/en/products/FRITZBox_Fon_WLAN_7270/index.php
>
> Begge løsninger er dog i den dyre ende....

Takker for et par kvalificerede svar.
D-linken kan leveres - måske, måske ikke - i uge 18 ???

Fra : Ole C

Dato : 02-12-09 22:41

Joeb skrev blandt andet:

> Takker for et par kvalificerede svar.

Velbekomme.

> D-linken kan leveres - måske, måske ikke - i uge 18 ???

Hm - har du også forespurgt andre steder end hos Proshop?

--
vh
Ole C

Fra : Joeb

Dato : 05-12-09 17:16

> Velbekomme.

> Hm - har du også forespurgt andre steder end hos Proshop?
>
> --
> vh
> Ole C

Uppss - Jeg har faktisk IKKE forespurgt hos Proshop, men ved Dustin og et
par lokale. Samme besked, men det skal da prøves ved Proshop
Takker

Mvh. JL

Fra : skibber

Dato : 03-12-09 11:27

On 02-12-2009 16:12:43, "Ole C" wrote:

> [...]
> http://www.fritzbox.eu/en/products/FRITZBox_Fon_WLAN_7270/index.php
> Begge løsninger er dog i den dyre ende....

Er det helt umuligt af finde en manual til DWG5802S
det kunne ro være rart at kikke lidt i den.

/fb

Fra : skibber

Dato : 06-12-09 23:40

On 01-12-2009 18:16:42, "/Jensen" wrote:

> [...]
> den til deres kunder sammen med et internetabonnement. De lægger deres
> egen firmware på den, så support og firmwareopdateringer til "standard"

Hej Jensen.

Kan du ikke fortælle lidt om hvordan VOIP delen virker
jeg tænker på om den kan vise dansk telefon nummer på dem der ringer
til den,også hvis det er en der ringer til den fra en fastnet telefon(ikke Ip
telefoni).

Du skriver også at firmwareopdateringer findes næsten ikke
kender du et link hvor det er muligt at hente opdatering til standard
firmwaren?

Jeg kender FritzBox den er også nem at sætte op og den kan også
vise nummer fra andre Ip telefoner bare ikke fra Dansk fastnet
derfor er den fravalgt.

Påtænker at skifte Router da den gamle er ved at være lidt træt
og vil gerne ha en med Ip telefoni funktion.

/fb

Fra : Svend

Dato : 21-01-10 02:14

On 6 Dec. 2009, 23:39, "skibber" <fredi...@gmail.com> wrote:

> [...]
> derfor er den fravalgt.
>
> Påtænker at skifte Router da den gamle er ved at være lidt træt
> og vil gerne ha en med Ip telefoni funktion.

Firmware :
ftp://dlinktemp:dlinktemp@194.117.170.198/Router/DVG-5802S/DVG-5802S-1.02b0..bin
Den viser fint numre (kan vel også have noget med SIP udbyderen/
indstillinger at gøre)

Fra : skibber

Dato : 22-01-10 11:13

On 21-01-2010 10:13:52, Svend wrote:

> [...]
> ftp://dlinktemp:dlinktemp@194.117.170.198/Router/DVG-5802S/DVG-5802S-1.02b0
> .bin Den viser fint numre (kan vel også have noget med SIP udbyderen/

Hej Svend.

Jeg prøvede også med den FW som ligger på den lukkede FTP
men sendte den tilbage af en grund jeg ikke lige kan huske
det har ganske givet været noget omkring Voip.

Men jeg kan da side at routerdelen kørte rigtigt godt ingen
minus at sætte der,der var knald på.

Senere vil jeg prøve en FritzBox 7270,men den har desværre kun
10/100 porte,men ok det er til at leve med.

Men ellers taj for dit svar.

/fb