iPod nano og musik
Fra : Guest

Dato : 30-11-09 01:02

Hvordan overfører jeg nemmest CD¨'er til en iPod Nano ?
Hvilket format skal de være i og i hvilken mappe skal de ligge?
Burde der ikke have været noget software med iPodden til det eller skal man
købe al sin musik fra iTunes? (Det kan da ikke være rigtigt)
iPodden er forbundet til computeren med medfølgende USB ledning og bliver
fint fundet af computeren.
--
Regards Alfredo

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-11-09 01:21

> Hvordan overfører jeg nemmest CD¨'er til en iPod Nano ?

Via iTunes.

> Hvilket format
> skal de være i

Mp3 evt?

> og i hvilken mappe skal de ligge?

Det er ligegyldigt - du vælger det alligvel inde fra iTunes.

> Burde der ikke have
> været noget software med iPodden

Var der ikke iTunes med? Ellers kan det nemt hentes på Apple's side.

> skal man købe al sin musik fra iTunes? (Det kan da ikke være rigtigt)

Du kan købe det du ikke har, men dine egne CD'ere kan du fint ligge over
- iTunes klarer det hele

--
Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 30-11-09 06:42

Guest skrev:

> Hvordan overfører jeg nemmest CD¨'er til en iPod Nano ?

Start iTunes, put CD'en i, og vent på den dukker op i oversigten.

Hvis du ikke automatisk bliver spurgt om den skal importere musikken, så
vælg cd'en i oversigten, og nederst i iTunes er der så en [Importer]
knap som du så kan vælge.

Så bliver tingene overført til iTunes.

Når iPod'en er sat i, så vælg den i oversigten, og der er så et
Musikfaneblad hvor du kan bestemme præcis hvad der skal overføres.

Man skal lige vænne sig til det, men det fungerer ret godt.