Fjerne Software til logon på netværk
Fra : Torben

Dato : 28-11-09 19:11

Hej Gruppe,
jeg mangler en anvisning på hvad der skal gøres for at få en gave PC
(IBM Thinkcentre A50) til at holde op med at logge på eet eller andet
netwærk.
Maskinen kører XP Pro/SP3 og jeg har fjernet alle "clienter" i "Tilføj
og Fjern Programmer", men alligevel insisterer den på at logge på et
netwærk under opstart - det kan jeg godt komme forbi, men så opstår
problemet senere med visse free Software som ikke vil køre på en maskine
i et domain!
Hvilken komponent skal fjernes så den bare kører som almindelig lokal
XP?
Nogle ideer?
mvh Torben

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-11-09 19:25

Torben skrev:
> Hvilken komponent skal fjernes så den bare kører som almindelig lokal
> XP?
> Nogle ideer?

Den skal bare meldes ud af domænet.

Log på som lokal admin, derefter højreklik på "Denne computer" vælg
"Egenskaver" og derefter "Computer navn" og så på "Skift". Der melder du
den ud af domænet ved at vælge "Arbejdsgruppe" og skrive noget i feltet.
Hvad du skriver er næsten ligemeget, det må bare ikke være det samme som
domænet.

- Chano Andersen

Fra : Torben

Dato : 29-11-09 12:48

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ud af domænet ved at vælge "Arbejdsgruppe" og skrive noget i feltet.
> Hvad du skriver er næsten ligemeget, det må bare ikke være det samme som

Hej Chano,
og mange tak for tipset - det wærker
Jeg beklager jeg først svarer nu, men jeg kunne ikke læse din besked - i den
seneste månedstid har jeg haft problemer med ca. halvdelen af NEWs
beskederne, og jeg er opmærksom på at sunsite (som jeg bruger fordi min
udbyder ikke har NEWs) har skiftet server - nå men lånte en maskine og her
kunne jeg så se dit svar
tak for hjælpen og mvh Torben

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-11-09 12:54

Torben skrev:
> [...]
> udbyder ikke har NEWs) har skiftet server - nå men lånte en maskine og her

Har du skiftet serveradressen til news.dotsrc.org?

Fra : Torben

Dato : 29-11-09 19:06

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du skiftet serveradressen til news.dotsrc.org?

Yes - men tak for tipset - min maskine "læser" beskeden men afslutter
ikke med at vise den, fryser med en grøn linie (nederst) for læsning men
afslutter ikke beskeden, kan kun trykke afslut symbolet eller vente på
fejlmeldingen efter 2 minutter - nå men en anden maskine med samme IAF
(kopi) virker perfekt så det er noget med mit setup på
"ForretningsComputeren" - whatever???

tak for interessen, din besked læste jeg fint nok - ØV

mvh Torben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-11-09 20:13

On Sat, 28 Nov 2009 19:11:11 +0100, "Torben" <trax@tdcadsl.invalid.dk>
wrote:

> Hvilken komponent skal fjernes så den bare kører som almindelig lokal
> XP?

Gå til Control Panel > Classical Display > System > Computer Name >
Change og sæt den til ikke at være en del af et domæne.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Torben

Dato : 29-11-09 12:49

> Gå til Control Panel > Classical Display > System > Computer Name >
> Change og sæt den til ikke at være en del af et domæne.
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
> Postel
> Links : http://www.hojmark.net/
> FAQ : http://www.net-faq.dk/

Hej Asbjorn,
tak for feedback - jeg svarer først nu.... se venligst svar til Chano
ovenfor
mvh Torben