Pentium 4 2.53 Ghz
Fra : Jens

Dato : 25-11-09 18:56

Mit barnebarn har fået min gamle P4 maskine, som nok efterhånden er må være
5-7 år gammel. Jeg har fået den retur, fordi der var problemer. Den påstår
at den er overclocket? og at man skal se på powermanagment under bios. Hvis
jeg sætter den til 1.9 Ghz (også prøvet default opsætning) starter den også
op, men ikke uden at den i bios forlanger et F1 for at fortsætte. (Har
renset den for støv). Kan det være strømforsyningen der er begyndt at levere
forkerte spændinger? Andre muligheder modtages gerne.

mvh
Jens

Fra : Henning

Dato : 25-11-09 19:09

On Wed, 25 Nov 2009 18:55:42 +0100, "Jens" <ja@jmail.dx> wrote:

> [...]
>renset den for støv). Kan det være strømforsyningen der er begyndt at levere
>forkerte spændinger? Andre muligheder modtages gerne.

Et skud - defekt biosbatteri. Kan give mange mærkelige fejl.

Fra : Jens

Dato : 25-11-09 19:40

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> On Wed, 25 Nov 2009 18:55:42 +0100, "Jens" <ja@jmail.dx> wrote:

> Et skud - defekt biosbatteri. Kan give mange mærkelige fejl.

Tak for forslag!
Batteriet (CR2032) leverer 2,9 volt jeg prøver at skifte i morgen.

mvh
Jens