DR netradio på Symbian S60-telefoner (Noki~
Fra : Lars Høyrup Jensen

Dato : 26-11-09 12:34

Er der nogen, der ved, om det er muligt at streame live netradio fra
DR (f.eks. P1 eller Boogieradio) på en Nokia telefon med Symbian S60-
styresystem? Altså ved hjælp af dataforbindelsen (3G eller WiFi). Jeg
har selv sådan en telefon (Nokia E51), men kan ikke få det til at
virke i Nokias egen Internet Radio applikation.

Mvh Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-09 07:49

Lars Høyrup Jensen <lars.hoyrup.jensen@gmail.com> wrote:

> [...]
> har selv sådan en telefon (Nokia E51), men kan ikke få det til at
> virke i Nokias egen Internet Radio applikation.

Jeg ved at DR har afleveret DR Play til Apples AppStore til godkendelse
[som endnu ikke er kommet - men en P3-applikation er dog kommet], og at
de senere ville overveje også at udvikle til andre smartphones.

Implicit fremgår det så af ovenstående at det ikke er muligt med andre
end iPhones at gøre det, og med iPhones først til P1 fra og med at DR
Play frigives.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-09 13:35

> Implicit fremgår det så af ovenstående at det ikke er muligt med andre
> end iPhones at gøre det, og med iPhones først til P1 fra og med at DR
> Play frigives.

Njae - det er vel bare at DR ikke har udviklet en player til andre platforme

Man skal "blot" have en afspiller: "Det eneste det kræver er, at den
afspiller kan afspille Windows Media Audio (WMA)."

http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/pls/dr_p3_128.pls
mms://wmscr1.dr.dk/e02ch03m

Google gav bla WMAplus: http://www.ofzenandcomputing.com/zanswers/2041 Play
MP3, WMA, and Other Tracks on Your Symbian Phone

/A

Fra : Lars Høyrup Jensen

Dato : 27-11-09 06:27

Hej Per og Anders,

Tak for svarene. Jeg ville prøve WMAPlus!, hvis det var gratis, men
det er det ikke (efter de første 30 dage).

Hav en god dag,
Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-09 16:49

> Tak for svarene. Jeg ville prøve WMAPlus!, hvis det var gratis, men
> det er det ikke (efter de første 30 dage).

Det er der ret få (gode) mobil apps der er. Der er jo blevet nemt at sælge
dem få relativt små beløb og det benytter udviklerne sig så af.

Men med prøveperioden kan du finde ud af om det virker. Virker det kan du så
enten gå på jagt efter et gratis alternativ eller hive creditkortet frem ,,,

/A

Fra : Lars Høyrup Jensen

Dato : 28-11-09 03:39

On 27 Nov., 16:48, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
> enten gå på jagt efter et gratis alternativ eller hive creditkortet frem ,,,

Det kan du have ret i. Må lige finde ud af, hvor vigtigt det er for
mig.

/Lars