MS Windows
briani 27239
Opdatere til Windows 7
Fra : Menabra

Dato : 27-11-09 14:30

Hej
Har købt ny pc med Vista Premium 64 bit .
Der medfulgte en opdatering til Windows 7.
Hvis jeg opdater, forsvinder mine mails så ?
mvh
Menabra

Fra : Stampe

Dato : 28-11-09 03:29

"Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Har købt ny pc med Vista Premium 64 bit .
> Der medfulgte en opdatering til Windows 7.
> Hvis jeg opdater, forsvinder mine mails så ?
Nej opdater du bare

Mvh
Allan

Fra : Ole C

Dato : 28-11-09 08:02

Menabra skrev blandt andet:

> Har købt ny pc med Vista Premium 64 bit .
> Der medfulgte en opdatering til Windows 7.
> Hvis jeg opdater, forsvinder mine mails så ?

Nej, - men du er opmærksom på, at Windows7 ikke selv rummmer et
mail-program?

--
vh
Ole C

Fra : Menabra

Dato : 28-11-09 09:35

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, - men du er opmærksom på, at Windows7 ikke selv rummmer et
> mail-program?
>
> --
> vh
> Ole C

Hej

Nej det var jeg ikke klar over.
Windows 7 sletter altså Vistas mail-program under opdateringen ?
Hvis der ikke er noget program, hvor er de forskellige mails så ?
Hvilket mail-program bruger man typisk ?

mvh
Menabra

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-11-09 09:49

> [...]
> Hvis der ikke er noget program, hvor er de forskellige mails så ?
> Hvilket mail-program bruger man typisk ?

Jeg ved ikke om det er typisk men du kan bruge Windows Live Mail, det er
gratis
men jeg bruger Outlook. Men husk at tage backup af din mail konto det er det
er bedst så kan du som regel bruge den i
andre mail programme.

Mvh
Kurt

Fra : Mads

Dato : 28-11-09 11:52

On Sat, 28 Nov 2009 09:34:34 +0100, "Menabra" <menabra@mail-online.dk>
wrote:

> Nej det var jeg ikke klar over.
> Windows 7 sletter altså Vistas mail-program under opdateringen ?
> Hvis der ikke er noget program, hvor er de forskellige mails så ?
> Hvilket mail-program bruger man typisk ?

Her er min løsning da jeg lavede en lignende opgradering for en
bekendt fornylig.

1. Installerede Thunderbird og lod den importere alle mails og
indstillinger

2. Tog backup af mails, indstillinger, samt af bookmarks med MozBackup

3. Installerede Windows 7

4. Installerede Thunderbird igen

5. kørte backup'en fra MozBackup ind igen

Han lagde såmænd ikke engang mærke til at hans gamle mail program var
blevet skiftet ud med Thunderbird før jeg gjorde ham opmærksom på det.

mvh Mads

Fra : Jan Smed

Dato : 02-12-09 21:38

Menabra wrote:

> Hvilket mail-program bruger man typisk ?

Jeg bruger Mozilla Thunderbird. Fungerer glimrende, gratis og kan også
læse news.