MS Windows
briani 27239
Win XP + MS-Office problemer
Fra : Ranger

Dato : 26-11-09 12:05

Hej NG,

Jeg har problemer med WIN XP..
Jeg prøver at starte systemet, og kommer så langt som at XP er ved at
danne mit skrive-bord efter personligt login. Derefter Koldstarterne
systemet, og indimellem kommer der flg. som billed:
***************************************************************************************************************
STOP: c000021a {fatal systemfejl}
systemprocessen windows subsystem afsluttede uventet med status
0x0000005 (0x709106c3 0x006ef36c)
Systemet er blevet lukket
Starter lagring af fysisk hukommelse
***************************************************************************************************************

Det startede med at min MS-Office ville have installationscd, hver
gang jeg ville åbne et MS-Office produkt, såsom MS-Outlook, MS-Word
etc. Men det hjalp ikke at jeg satte MS-Office CD i. Den skrev bare
den havde problemer med at skrive i en MS Windows mappe, som hed noget
med applikation til sidst.

Jeg håber I kan hjælpe, da jeg ikke kan komme ind i min MS-Outlook,
som indeholder en masse mails, som jeg gerne ville kunne bi-beholder..

Ser frem til at høre fra jer

Hilsen

Ranger
"Den nye bruger "

Fra : Knud Erik

Dato : 26-11-09 21:41

"Ranger" <pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Hvis du kan starte op i "Fejlsikret tilstand" kan det
være at en "systemgendannelse" kan klare det.

1. Genstart computeren, og tryk på F8 under den indledende start for at
starte computeren i fejlsikret tilstand fra en kommandoprompt.

2. Log på computeren fra en administratorkonto eller fra en konto med
administratorrettigheder.

3. Skriv følgende kommando ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER:

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

4. Følg vejledningen på skærmen for at gendanne computeren til en tidligere
tilstand

Knud Erik

Fra : Ranger

Dato : 27-11-09 05:06

On 26 Nov., 21:40, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:
> [...]
>
> %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
>
> 4. Følg vejledningen på skærmen for at gendanne computeren til en tidligere

Hej Knud Erik,

Tak for det gode TIP.. Men jeg kan ikke få det til at fungere, da
systemet ikke kan finde en tidligere "tilstand", og jeg prøver at
oprette en selv, ex. 1 måned før. ex. 1nov09. Men det kan jeg åbenbart
ikke finde ud af

HJÆLP

/Ranger

Fra : Knud Erik

Dato : 27-11-09 13:49

> [...]

systemet ikke kan finde en tidligere "tilstand", og jeg prøver at
oprette en selv, ex. 1 måned før. ex. 1nov09. Men det kan jeg åbenbart

Du kan ikke gøre det på den måde du beskriver - du skal selv vælge
en af de fremhævede datoer til venstre, som vist på billedet

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-11/5669d337.jpg

Fra : Ranger

Dato : 28-11-09 00:16

On 27 Nov., 13:48, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:

> [...]
>
> Du kan ikke gøre det på den måde du beskriver - du skal selv vælge
> en af de fremhævede datoer til venstre, som vist på billedet

Hej Igen,

Problemet er at der ikke er nogle fremhævet datoer for gendannelse !!!
Der står noget med at man selv kan spcifere en dato, hvor den skal
gendannet systemet fra... Men jeg kan ikke få den til det

Tror efterfølgende at det er en "installer" fil i Microsoft mappen som
der er noget galt med!!. Hvordan laver man den ??

/Ranger

Fra : Knud Erik

Dato : 28-11-09 14:11

> [...]

Der står noget med at man selv kan spcifere en dato, hvor den skal
gendannet systemet fra... Men jeg kan ikke få den til det

OK

Tror efterfølgende at det er en "installer" fil i Microsoft mappen som
der er noget galt med!!. Hvordan laver man den ??

/Ranger

Det har jeg ingen erfaring med - men har Googlet lidt
og fandt dette - måske det er løsningen.

http://support.microsoft.com/kb/290301/da