server opsætning
Fra : dufur

Dato : 27-11-09 22:00

en opstilling med 20 imacs og en mini server.
Man skal kunne logge på en vilkårlig af de 20 imacs og få samme
skrivebord/opsætninger/dokumenter, men applikationer er bestemt af hvad
den enkelte imac har installeret.
Login skal foretages over nettet, så en ny bruger ikke skal tilføjes
hver enkelt imac.
er det til at have med at gøre?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-09 22:18

dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:

> [...]
> den enkelte imac har installeret.
> Login skal foretages over nettet, så en ny bruger ikke skal tilføjes

ja, men afhængigt af din erfaring er det muligvis en opgave som er bedre
at aflevere til nogen der har gjort det før .. det sparer én en masse
hovedpiner ....

Hvis du selv har mod på det så er det bare at starte i disse:

<http://manuals.info.apple.com/en_US/Mac_OSX_Server_v10.6_Getting_Starte
d.pdf>
<http://manuals.info.apple.com/en_US/FileServerAdmin_v10.6.pdf>
<http://manuals.info.apple.com/en_US/UserMgmt_v10.6.pdf>

/thomas

Fra : dufur

Dato : 27-11-09 22:23

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> hovedpiner ....
>
> Hvis du selv har mod på det så er det bare at starte i disse:

Kunne self godt tænke mig at kigge på det selv som en udfordring...
Men var mest for lige at få et bud på ladesiggørligheden af projektet.

Nogen der har et bud på hvad opsætning ville koste?
Og om det efterfølgende kan vedligeholdes af nogen, som ikke har admin
kendskab til OSX.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-09 22:27

dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:

> Kunne self godt tænke mig at kigge på det selv som en udfordring...
> Men var mest for lige at få et bud på ladesiggørligheden af projektet.

Hvis du har udstyret + en masse tid så er det bare at gå igang ... det
var mere hvis der var en deadline .. en chef der stod og trippede,
brugere der skulle igang etc. etc.

> Nogen der har et bud på hvad opsætning ville koste?

2-3 dages opsætning + instruktion.

> Og om det efterfølgende kan vedligeholdes af nogen, som ikke har admin
> kendskab til OSX.

Det kan man vel få ?

/thomas