MS Windows
briani 27239
Kan ikke installere programmer i Vista hom~
Fra : anne

Dato : 26-11-09 06:14

Hej Gruppe

Jeg har en Acer bærbar, som har et par år på bagen.

Jeg kører med Vista home basic.

For et par dage siden skete der det at jeg ikke mere kunne installere
programmer. Når jeg trykker på ikonet så kommer der kortvaring timeglas, og
intet mere. Går jeg i jobliste står den der ikke (under faneblad
programmer), men prøver jeg at flytte den kommer der en besked op om at
Handlingen ikke kan gennemføres fordi filen er åben i et andet program.

Jeg har forsøgt at installere andre mindre programmer også nogle jeg før har
haft installeret, men med samme resultat.

Er der bud på hvad der er galt og hvad jeg kan gøre??

MVH

Anne

Fra : anne

Dato : 26-11-09 15:41

"anne" <anne@nejtilspam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> har haft installeret, men med samme resultat.
>
> Er der bud på hvad der er galt og hvad jeg kan gøre??

Hej igen

Jeg har forsøgt nu at åbne installationsfilen som administrator, der kommer
så en menu op" et uidentificeret program ønsker adgang til din computer" Jeg
klikker på tillad, men så igen et sekunds betænkningstid og ingen respons.

Der var for et par dage siden nogle opdateringer fra Mcrosoft, og måske er
der noger det konflikter der eller??

Ingen der kan komme med bud eller??

MVH

Anne

Fra : /John

Dato : 26-11-09 16:25

"anne" <anne@nejtilspam.com> skrev i en meddelelse

> Ingen der kan komme med bud eller??

Jeg kører XP, men vil da godt forsøge.

Scan først for virus og spyware, og genstart derefter pc'en.

Kør en rensning, fx med: http://www.snapfiles.com/get/eusingregistry.html

(Nåh nej.. du kan jo ikke installere...)

Løste det ikke problemet, så prøv evt en Systemgendannelse.

Meld glad tilbage, om det får miraklet til at ske :)

John

Fra : anne

Dato : 28-11-09 15:01

> [...]
>
> Løste det ikke problemet, så prøv evt en Systemgendannelse.
>
> Meld glad tilbage, om det får miraklet til at ske :)

Hej John

Tusind tusind tak for al din flotte gode hjælp, det var alle tiders at kunne
gøre noget (forsøge noget).

Nej i teorien kunne jeg ikke downloade snapfiles, men det kunne jeg så
alligevel. Den rensede en del, det hjælp ikke på problemet, men computeren
blev en anelse hurtigere så det var ikke så tosset endda.

Umiddelbart ville jeg vente med at lave systemgendannelse, havde prøvet det
uden held.

Fortsættelse følger i din anden besked.........

Fra : /John

Dato : 26-11-09 16:33

"anne" <anne@nejtilspam.com> skrev i en meddelelse

> Ingen der kan komme med bud eller??

Måske her:
http://support.microsoft.com/kb/932142

Eller her:
http://www.techsupportforum.com/microsoft-support/windows-vista-windows-7-support/214275-solved-cant-install-software-vista.html

Google:
http://www.google.com/search?q=cannot+install+programs+vista

Det rinder mig i hu, at Nero kan gi' problemer. Er det installeret, så prøv
at slette det og genstart. (Fruen i huset si'r, at gratis Ashampoo brænder
er bedre, og uden problemer)

John

Fra : anne

Dato : 28-11-09 15:06

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det rinder mig i hu, at Nero kan gi' problemer. Er det installeret, så
> prøv at slette det og genstart. (Fruen i huset si'r, at gratis Ashampoo

Hej John

Tusind tusind tak for links og hjælp her.

Jeg læste med stor interesse dine link, og prøvede lidt småting, men unden
den ønskede effekt.

Ja jeg har...havde Nero installeret, så den slettede jeg helt, selvom jeg
bruger den til videoredigering.

Herligt så blev computeren lidt hurtigerer igen........men stadigvæk ingen
effekt på åbningen af .exe filer.

Nå men så gik jeg ind og så hvad der var installeret lige inden problemet
opstod og der stod der nogle opdateringer til Adobe småprodukter, som jeg så
slettede. Stadig ingen effekt, men så prøvede jeg at slette de filer jeg
ville installerer og så ind på hjemmesiden og downloade dem een gang til, og
så var alt i orden. Jeg ved ikke hvorfor og hvad der var galt, men hurra alt
fungere som det skal nu.

Tusind tak for al den gode hjælp

MVH

Anne

Fra : anne

Dato : 29-11-09 19:08

Jeg har nu igen haft lidt bøvl med min computer det samme problem, men så
kom jeg i tanker om jeg på mit skrivebord har en mappe liggende med 2,5 gb.
i, og det er måske derfor min computer teer sig tosset, jeg mener jeg kunne
forestille mig at den brugte en masse RAM, eller er det helt forkert tænkt??
Efter jeg har flyttet den mappe synes jeg ialt fald min computer er blevet
lidt mere sprælsk (læs: hurtig)

MVH

Anne