hvilken slags ram til bundkort
Fra : Xylofonius

Dato : 02-08-01 19:51

Kære d.e.h,

Jeg overvejer at investere i noget mere ram, men jeg er i tvivl om hvilken
slags jeg skal købe.
Mit bundkort er et ABIT BH6, i440BX.

På forhånd tak,
Andreas Kryger Jensen

Fra : Mercenary

Dato : 03-08-01 07:15

Xylofonius <xylofonius@hotpop.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b69a144$0$4661$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Kære d.e.h,
>
> Jeg overvejer at investere i noget mere ram, men jeg er i tvivl om hvilken
> [...]

Abits BH6 bruger almindelig SDRAM og har 3 banker der hver kan tage 256MB.
Jeg er ikke sikker på om BH6'eren kan køre 133MHz, men det er jo sådan set
ligegyldigt.
Jeg vil anbefale dig at købe Apacer eller Kingston RAM (PC133). På den måde
kan du jo bruge RAM'en hvis du senere skal opgradere dit motherboard.

/Merc.

Fra : Xylofonius

Dato : 03-08-01 11:17

>Abits BH6 bruger almindelig SDRAM og har 3 banker der hver kan tage 256MB
Jeg har i forvejen én bank på 64MB, så jeg kan i princippet købe to banker á
256 MB og tilslutte dem sammen med den på 64 MB, eller hvad?

> Jeg er ikke sikker på om BH6'eren kan køre 133MHz, men det er jo sådan set
> ligegyldigt.
Hvorfor er det ligegyldigt?
Jeg tror det er PC100 der er i.
Er det så bedre at købe PC133?

> Jeg vil anbefale dig at købe Apacer eller Kingston RAM (PC133). På den
måde
> kan du jo bruge RAM'en hvis du senere skal opgradere dit motherboard.
Ok.

Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Mercenary

Dato : 03-08-01 11:32

Xylofonius <xylofonius@hotpop.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6a7a28$0$4657$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg har i forvejen én bank på 64MB, så jeg kan i princippet købe to banker
> 256 MB og tilslutte dem sammen med den på 64 MB, eller hvad?

Kig hellere i manualen til dit bundkort, der står præcist hvordan de
forskellige ram banker må bruges. Hvis du ikke har manualen kan du hente den
i *.pdf format på http://www.abit.nl
Men jeg tror nu godt at du kan bruge 1 x 64MB + 2 x 256MB

> Hvorfor er det ligegyldigt?
> Jeg tror det er PC100 der er i.
> Er det så bedre at købe PC133?

Det er ligegyldigt fordi der ikke kan ske noget ved at køre 100MHz på PC133
Ram og da PC133 ram p.t. er billigere end PC100 ram kan du lige så godt købe
dét.

/Merc.

Fra : Xylofonius

Dato : 03-08-01 18:28

"Mercenary" <to@dae.dk> wrote in message

> [...]
den
> i *.pdf format på http://www.abit.nl
> Men jeg tror nu godt at du kan bruge 1 x 64MB + 2 x 256MB

Øv, der står i manualen, at den kun understøtter op til 384 MB.
Så vidt jeg kan se, kan man højest putte 128 MB i hver bank.
Er der nogen der kan bekræfe det.?
Den manual er vist lidt for indviklet til mig.

> [...]
PC133
> Ram og da PC133 ram p.t. er billigere end PC100 ram kan du lige så godt
Ok, fint. Er det ikke mærkeligt at PC100 ram næsten er dobbelt så dyre som
PC133?

Fra : Xylofonius

Dato : 04-08-01 18:02

> Øv, der står i manualen, at den kun understøtter op til 384 MB.
> Så vidt jeg kan se, kan man højest putte 128 MB i hver bank.
> Er der nogen der kan bekræfe det.?

Hmmm, meget mystisk. På abits hjemmeside og i deres online manual står der max. 768 MB, alt 256 MB i hver.