Ny software til Intel-baserede Macs?
Fra : Noone@nowhere.com

Dato : 25-11-09 13:12

Hejsa.

Jeg har en "gammel" G4 dual 500mhz, som egentlig opfylder mine behov;
men nu er jeg kommet lidt til penge, og har derfor set mig lun på den
"store" Mac-mini 2.53GHz : 320GB. Den ser jo lækker ud

Men...problemet er at jeg syntes jeg har hørt noget om at "gamle"
programmer ikke virker på de nye intel-baserede computere?
Jeg tænker her først og fremmest på Photoshop og Flash, som jeg
simpelthen ikke kan undvære! Men skal man ud og investere i ny software
også, så bliver det hele jo en dyr historie! Det er jo ikke ligefrem
billige programmer...

Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg bruge mit "gamle" Flash 2004 MX og Min
Photoshop CS 2003 på sådan en ny intel-baseret djævel eller hvad?
Håber nogen kan hjælpe...

Mange hilsner
Nik
nik@galestreger.dk

--
nik@galestreger.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-11-09 15:13

Noone@nowhere.com <noone@nowhere.com> wrote:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg bruge mit "gamle" Flash 2004 MX og Min
> Photoshop CS 2003 på sådan en ny intel-baseret djævel eller hvad?

Det eneste du med garanti ikke kan bruge er programmer der kræver 9.2.2
- du skal blot huske at Rosetta også skal køre på maskinen, noget der
ligger på installations DVDen, og som aktivt skal sættes på til
installation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-09 16:01

> [...]

> Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg bruge mit "gamle" Flash 2004 MX og Min
> Photoshop CS 2003 på sådan en ny intel-baseret djævel eller hvad?

For at kunne udnytte den nye maskine skal du have fat i minimun CS3
....helst CS4 ... CS kan _måske_ køre men med masser af bugs og
ustabilitet.

/thomas