MS Windows
briani 27239
Kopiering til USB HD
Fra : Nederbasse

Dato : 25-11-09 09:24

Hej

Jeg har en ny Buffalo 500 GB USB HD hvor der er 421 GB fri diskplads
Jeg har enb fil på ca. 4,5 GB jeg gerne vil have kopieret over på den men
der kommer en meddelse om at der er for lidt diskplads

Disken er fejlsøgt uden at finde noget

Hvad kan jeg gøre?

OS XP Pro med SP 3

Lars

Fra : Ole C

Dato : 25-11-09 10:01

Nederbasse skrev blandt andet:

> Jeg har en ny Buffalo 500 GB USB HD hvor der er 421 GB fri diskplads
> Jeg har enb fil på ca. 4,5 GB jeg gerne vil have kopieret over på den
> men der kommer en meddelse om at der er for lidt diskplads

Buffalo-disken er formentlig formatteret med FAT eller FAT32, som ikke kan
behandle en fil af den størrelse.
I XP får man vist ikke umiddelbart tilbudt muligheden for at formattere en
ekstern disk i NTFS, men her er en opskrift:
http://www.ntfs.com/quest22.htm

--
vh
Ole C

Fra : Nederbasse

Dato : 25-11-09 10:47

> [...]
> I XP får man vist ikke umiddelbart tilbudt muligheden for at formattere en
> ekstern disk i NTFS, men her er en opskrift:

DOH
Den var formateret som en Fat32 disk
Burde jeg havde set

Lars

Fra : Ole C

Dato : 25-11-09 11:17

Nederbasse skrev blandt andet:

> DOH
> Den var formateret som en Fat32 disk
> Burde jeg havde set

Pyt - bare det lykkes......

--
vh
Ole C

Fra : J

Dato : 25-11-09 12:09

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I XP får man vist ikke umiddelbart tilbudt muligheden for at formattere en
> ekstern disk i NTFS, men her er en opskrift:

Vås.

Fra : Mads

Dato : 25-11-09 15:42

On Wed, 25 Nov 2009 12:09:07 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Vås.

Det var dog en yderst saglig og informativ kommentar.

Gider du uddybe det lidt?

Fra : Martin S

Dato : 25-11-09 16:13

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> Det var dog en yderst saglig og informativ kommentar.
>
> Gider du uddybe det lidt?

Ja, sådan et indlæg er der jo ikke rigtig nogen der kan bruge til noget som
helst og hvad meningen med den er kan kun være et gæt.

Men det kunne måske dreje sig om at det måske ikke er det mest
hensigtsmæssige at formatere drevet, som linket foreslår, da man jo vil
miste indholdet ved processen.
Det ville være lettere og hurtigere bare at bruge Win XPs
konverteringsprogram. Det bibeholder alle filer, men der gives ingen
garantier. :)

Åbn en kommando prompt og skriv:
convert drevbogstav: /fs:ntfs
Let, hurtigt og filerne forbliver på disken.

Mvh Martin.

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 25-11-09 20:40

"Martin S" <sinkjaer@gmail.fjernes.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Åbn en kommando prompt og skriv:
> convert drevbogstav: /fs:ntfs
> Let, hurtigt og filerne forbliver på disken.

man skal bare huske at man IKKE kan gå fra NTFS til FAT32 uden man bliver
nødt til at formattere = slette alt.
fra FAT32 til NTFS er derimod tabsfri (men man tager da lige backup for en
sikkerheds skyld)

HC