MS Windows
briani 27239
Kan ikke se eksterne diske
Fra : Flemming

Dato : 24-11-09 16:49

Hej
Jeg har 3 eksterne HD koblet via USB, der har kørt fint i flere år.
I går kunne jeg ikke se de 2 der er tilkoblet via en HUB.
Efter jeg nu har prøvet at koble fra og til igen, kan jeg ikke
se nogen af dem hverken i Stifinder eller Computeradministration.
Hvad gør jeg nu?

mvh.
Flemming

Fra : Flemming

Dato : 24-11-09 18:14

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter jeg nu har prøvet at koble fra og til igen, kan jeg ikke
> se nogen af dem hverken i Stifinder eller Computeradministration.

Jeg glemte at oplyse at jeg køre XP.
I øvrigt lukker maskinen ikke ned som den plejer. Ved nedluk,
stopper den med billedet: Windows lukker, og der bliver den
til jeg slukker på kontakten.

mvh.
Flemming

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-09 22:16

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> I øvrigt lukker maskinen ikke ned som den plejer. Ved nedluk,
> stopper den med billedet: Windows lukker, og der bliver den

Som det første ville jeg nok prøve at lave en systemgendannelse til før
problemet opstod.
Hvis ikke det hjælper kan du sætte xp skiven i og i kør prompten skrive
sfc /scannow
Så udskiftes evt. dårlige systemfiler med nogle som virker.
Endelig kan man gå i enhedshåndtering og fjerne usb portene, genstarte og så
finder den dem igen. Så plejer de at virke, hvis de har været i udu. Det man
man evt. også prøve, inden man prøver de andre løsninger, men da der også er
lukkeproblemer, ville jeg nok prøve det andet først.

Kurt

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-11-09 23:01

Flemming skrev:
> Jeg glemte at oplyse at jeg køre XP.
> I øvrigt lukker maskinen ikke ned som den plejer. Ved nedluk,
> stopper den med billedet: Windows lukker, og der bliver den
> til jeg slukker på kontakten.

Det kan også være pga. en død USB disk.. Prøv at pille diskene fra,
inden du lukker, og se om det løser problemet.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-11-09 23:01

Flemming skrev:
> [...]
> Efter jeg nu har prøvet at koble fra og til igen, kan jeg ikke
> se nogen af dem hverken i Stifinder eller Computeradministration.

Det første jeg ville gøre, var at prøve diskene på en anden computer.
For at se om det er diskene, eller computeren. Desværre er det ca. sådan
de døde USB harddiske jeg er stødt på, har opført sig.

- Chano Andersen

Fra : Flemming

Dato : 25-11-09 14:19

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at se om det er diskene, eller computeren. Desværre er det ca. sådan de
> døde USB harddiske jeg er stødt på, har opført sig.

Hej

Det var HUB'en der var defekt. Den var 1 år -1 dag gammel, så den blev
byttet uden dikkedarer. Så virker HD'erne igen, og PC'en lukker normalt.
Snip snap snude, så er den historie ude.

mvh.
Flemming