MS Windows
briani 27239
Harddisc - fil fylder op - kan ikke finde ~
Fra : Per

Dato : 24-11-09 15:36

Hej Ng !

Jeg har en ekstern HD, hvor jeg netop har forsøgt at lave et image til.

Der gik imidlertid noget galt - så det ikke kunne lade sig gøre. Host PC´en
har dårlige sectorer så imaget kunne ikke læses ind.

Før jeg gik igang havde jeg 50 GB ledig plads - nu har jeg 25 GB.

Der blev oprettet en til image fil, der viste 0 kb og den har jeg slettet,
men der er stadigvæk kun 25 gb ledig plads.

Så et eller andet jeg ikke kan se optager 25 GB - hvordan kan jeg slette
dette - og hvad er det ?

Jeg kan ikke se noget i eksplorer - heller ikke når vis skjulte mapper og
filer samt operativ filer er slået til ?

Skal jeg bruge et 3. parts program for at kunne se det ?

mvh. Per

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-11-09 15:51

Per skrev, Den 24-11-2009 15:35:
> SÃ¥ et eller andet jeg ikke kan se optager 25 GB

Har du husket at kikke i affaldsspanden?

Fra : Per

Dato : 24-11-09 15:56

Jens Jensen wrote:

> Har du husket at kikke i affaldsspanden?

JA

Jeg har også lavet diskoprydning.

mvh. Per

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-11-09 16:53

Per wrote:

> [...]
> mapper og filer samt operativ filer er slået til ?
>
> Skal jeg bruge et 3. parts program for at kunne se det ?

Du har måske fået sat dit image-software til at kopiere disk, i stedet for
at lave en fil med imaget i?

I hvert fald lyder det som et muligt formatteringsproblem, eller i hvert
fald noget der ku løses der, så jeg ville foreslå at kigge i Diskhåndtering,
og så simpelthen formattere disken om.

Ellers ku du evt også forsøge at køre en chkdsk først, det kunne også være
en fejl i filsystemet, opstået da image-softwaren reserverede plads til det
fejlende image.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per

Dato : 24-11-09 19:34

Henrik Stavnshøj wrote:

> Du har måske fået sat dit image-software til at kopiere disk, i
> stedet for at lave en fil med imaget i?

Nej desværre ikke !

> I hvert fald lyder det som et muligt formatteringsproblem, eller i
> hvert fald noget der ku løses der, så jeg ville foreslå at kigge i
> Diskhåndtering, og så simpelthen formattere disken om.

Ja det bliver nok løsningen i sidste ende.

> Ellers ku du evt også forsøge at køre en chkdsk først, det kunne også
> være en fejl i filsystemet, opstået da image-softwaren reserverede
> plads til det fejlende image.

Ja - det var da et forsøg værd.

Tak for svar.

Mvh. Per