Holdere til ssd
Fra : jk

Dato : 24-11-09 09:47

Hvis man nu køber en ssd harddisk. De er i 2.5" format og kan monteres
i bærbare. Men som bootdrev i en stationær er der jo holdere til 3.5"
?

Er der adaptere med ? Med sata interface, så går det vel med stikkene,
selv om jeg frygter at standarden for bærbare er mere minimalistisk.

mvh

John

Fra : Infinity

Dato : 24-11-09 10:03

jk wrote:
> [...]
>
> Er der adaptere med ? Med sata interface, så går det vel med stikkene,
> selv om jeg frygter at standarden for bærbare er mere minimalistisk.

Der er generelt ikke holdere med men fx Kingston har Kit løsninger hvor man
får holder og kabler med.
Ved andre mærker købes holderen separat. Fx Klomplett.dk har holder til 29
kr eller en hel lyddæmpende boks til 229 kr. Det sidste er der ingen grund
til da ssd ikke siger en lyd.
--
/Infinity

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-09 10:11

> [...]
> til 29 kr eller en hel lyddæmpende boks til 229 kr. Det sidste er der
> ingen grund til da ssd ikke siger en lyd.

Jeg købte et par 3,5" til 2,5" skinner hos den lokale computerbiks sidst jeg
skulle bruge nogen, de kostede 49 kr mener jeg...

Brian

Fra : jk

Dato : 24-11-09 10:48

Takker for svarene. Kigger efter kit.

mvh

John

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 24-11-09 19:09

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der adaptere med ? Med sata interface, så går det vel med stikkene,
> selv om jeg frygter at standarden for bærbare er mere minimalistisk.

Med en Intel SSD følger der en adapter med!

Mvh Sophus

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-11-09 20:04

jk wrote:

> Hvis man nu køber en ssd harddisk. De er i 2.5" format og kan monteres i
> bærbare. Men som bootdrev i en stationær er der jo holdere til 3.5" ?

Det er ikke ualmindeligt at montere 2.5" diske i ATX desktop kabinetter
på grund af støj, og som andre har påpeget findes der standard brackets
til montering af 2.5" diske i 3.5" bays.

En anden mulighed er tape.. (mine to SSDer er faktisk monteret med tape).
Der er ikke noget krav til hvordan en SSD skal være monteret, og man skal
ikke have hensyn til vibration fra roterende plader. Der bør dog være
lidt luft omkring så varmen kan slippe væk.

--
Jesper Lund

Fra : Jørgen E

Dato : 24-11-09 23:35

> [...]
>
> Er der adaptere med ? Med sata interface, så går det vel med stikkene,
> selv om jeg frygter at standarden for bærbare er mere minimalistisk.

Til mit Lian Li kabinet lavet Lian Li en adapter beregnet til 2 stk. 2,5"
der monteret i et 3,5", men der findes også masser af "no name" i
hvert fald i udlandet. Desværre er danske netbutikker langt bag efter
udlandet med udbud af tilbehør. Mit kabinet og holder købte jeg også
i Tyskland ved Caseking.de