USB-forbindelse til GPS fungerer ikke korr~
Fra : Jakob Munck

Dato : 21-11-09 08:51

Jeg har en vandre-GPS, som virker udmærket. Den vil jeg godt have forbundet
til min PC, så jeg kan overføre waypoints og andre GPS data til min
computer. Det kan også lade sig gøre, men alligevel lykkes det ikke. Jeg
sætter GPS'en til computeren ved hjælp af den medfølgende USB-ledning og
åbner mit PC-program (easyGPS) som er beregnet til at hente data ud af
GPS'en. Men så sker der det, at GPS'en åbner sig som et eksternt drev, som
viser sig som en mappe på skærmen. Det betyder at jeg kan føre filer fra
computeren over på GPS'en, men mit program (easyGPS) får ikke kontakt med
noget som helst, og det registrerer slet ikke, at GPS'en er tilsluttet
computeren. Altså virker det ikke.

Hvad gør jeg galt? Hvorfor åbnes GPS'en som et eksternt drev (ligesom en
flash-disk) i stedet for at få forbindelse til det åbne easyGPS-program?

Gode råd søges.

v.h.
Jakob Munck

PS. Håber at dette er den rette gruppe, ellers må I rette mig.

Fra : emjeppesen

Dato : 21-11-09 11:17

Jakob Munck skrev:

>Hvad gør jeg galt? Hvorfor åbnes GPS'en som et eksternt drev (ligesom en
>flash-disk) i stedet for at få forbindelse til det åbne easyGPS-program?

Måske skal du åbne programmet før du sætter USB i og så hente data fra
et menupunkt i programmet?
Måske skal propgrammet bare først konfigueres til at åbne sig, når USB
isættes.

Hilsen emj

Fra : F.Syndergaard

Dato : 21-11-09 16:13

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> v.h.
> Jakob Munck
>
> PS. Håber at dette er den rette gruppe, ellers må I rette mig.

Oppe i toppen af EasyGPS er der en rullemenu ( Edit/præferences/addGPS )
hvor du skal vælge hvilken model GPS du har.
Hvis din GPS ikke står på listen kan du ikke gøre det.
I mit tilfælde skiftede jeg over til GSAK. Den understøtter langt flere
modeller.
Den skal købes men er ikke ret dyr.

MVH Finni

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-11-09 00:14

Tak for rådene.

Jeg har nu fået forbindelsen til at virke, men hvorfor den nu pludselig
virker, og ikke virkede før, det ved jeg ikke! Nu kan jeg sende waypoints
frem og tilbage mellem gps og pc. Og så har jeg valgt at bruge programmet
GSAK, som har alle funktioner og soim er fint integreret med Goole Earth.

v.h.
Jakob

Fra : F.Syndergaard

Dato : 22-11-09 01:00

> [...]
> GSAK, som har alle funktioner og soim er fint integreret med Goole Earth.

Dejligt at høre.
Held og lykke med det.
--
MVH.