Vurder/kommentér dette i5 system
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-09 00:14

Så er det blevet tid til en opgradering! Har læst en masse reviews de
seneste uger, og har nu besluttet at investere i nedenstående komponenter.
PC'en skal bruges til gaming, surfing, applikationer som f.eks. Photoshop,
film osv. Overclocking vil være begrænset, det vil sige kun gennem OC Genie
funktionen på MSI bundkortet.

Vurderinger/kommantarer modtages gerne ligesom I meget gerne må påpege
eventuelle kompatibilitetsproblemer mellem nedenstående :)

i5-750 Processor

MSI-P55-GD65 Motherboard

CORSAIR XMS3 8GB (4 x 2GB) DDR3 1333
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820145262&nm_mc=OTC-pricegrabbermerch&cm_mmc=OTC-pricegrabbermerch-_-Memory+(Desktop+Memory)-_-Corsair+(XMS+Series)-_-20145262

XFX ATI Radeon HD 5850

Samsung Spinpoint F3 1 TB (+ en gammel Seagate 160GB)

Corsair HX520W PSU

Dertil kommer nuværende Antec case, blæser og DVD drev etc.

Fra : jk

Dato : 17-11-09 18:03

On Tue, 17 Nov 2009 00:13:56 +0100, "KG" <NOSPAM> wrote:

> [...]
>
>Corsair HX520W PSU
>
>Dertil kommer nuværende Antec case, blæser og DVD drev etc.

Det er jo OC systemet fra tomshardware (economists 4 GHz model)
http://www.tomshardware.co.uk/core-i5-750-overclock,review-31717.html

http://www.tomshardware.co.uk/core-i5-750-overclock,review-31717-6.html

han bruger DDR3-1600 og geforce 260 og 750 watt PSU.

;-]

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-09 23:40

> [...]
>
> http://www.tomshardware.co.uk/core-i5-750-overclock,review-31717-6.html
>
> han bruger DDR3-1600 og geforce 260 og 750 watt PSU.

Well, bundkort og CPU er ens, resten afviger noget, men tager det klart som
en god ting hvis Toms vælger samme mb/cpu til deres overclocking :)

Fra : Jørgen E

Dato : 19-11-09 00:40

"KG" <NOSPAM> skrev i en meddelelse news:4b01dcad$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> være begrænset, det vil sige kun gennem OC Genie funktionen på MSI bundkortet.

Jeg har læst meget om P55-systemer siden i sommers og går selv og venter
på alle dele skal kunne købes.

Det har været lidt et helvede at skulle investere i, da der hele tiden dukker
ting op som udsætter et køb eller også er enten bundkort eller grafikkort
enten ikke tilgængelig her i DK eller udsolgt.

Et par korte bemærkninger :

Satser du meget på spil, skulle du måske overveje et X58 system og betale
det højre stømforbrug det vil give evt. Prisen vil være den samme i dag.

P55-systemer har problemer med Foxconn sokler, hvis du overclocker meget
og OC Genie får ikke specielt meget ros for dens egenskaber.

Med dine 8 GB ram skal du dels bruge et 64 bit styresystem og self. et bundkort
det understøtter det. Jeg kan ikke huske om GD-65 gør det.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 21:08

> [...]
> ting op som udsætter et køb eller også er enten bundkort eller grafikkort
> enten ikke tilgængelig her i DK eller udsolgt.

Er selv en anelse bekymret for om jeg kan få fat i et 5850, da der efter
sigende er mangel på disse. Resten tror jeg ikke er noget problem.

> Satser du meget på spil, skulle du måske overveje et X58 system og betale
> det højre stømforbrug det vil give evt. Prisen vil være den samme i dag.

Ikke nok til jeg mener det er det værd. I de test jeg har læst er der hele
ikke den helt vilde ydelsesforskel i mange spil, mens i7 særligt trækker fra
i ting som video encoding, fil komprimering, virusscan osv hvilket ikke er
så relevant for mig.

> Med dine 8 GB ram skal du dels bruge et 64 bit styresystem og self. et
> bundkort
> det understøtter det. Jeg kan ikke huske om GD-65 gør det.

GD-65 understøtter op til 16 GB, og jeg installerer en frisk Win 7 64-bit :)

Fra : Martin S

Dato : 20-11-09 14:28

"KG" <NOSPAM> skrev i meddelelsen
> [...]

Hvis det er et system du skal have i flere år, kunne det måske være lækkert
at hoppe med på USB 3 vognen med det samme.
Gigabyte er netop begyndt at sende deres p55a bundkort ud.

I forhold de gamle p55 kort har de fået 2 USB 3 porte, 2 SATA 3 stik og 3
gange så mange ampere på usb portene som standarden kræver.
Desuden er de skiftet til Lotes socket i stedet for Foxconn modellen som
ifølge netrygterne har givet nogle afbrændte CPUer ved overclockning.
De er endnu ikke dukket op på edbpriser.dk men jeg har set dem på lager hos
Komplet.dk fra 950kr.
http://www.komplett.dk/k/search.aspx?q=p55a&bn=&mfr=GIGABYTE

Mvh Martin.

Fra : jk

Dato : 20-11-09 14:49

On Fri, 20 Nov 2009 14:28:01 +0100, "Martin S"
<sinkjaer@gmail.fjernes.com> wrote:

> [...]
>ifølge netrygterne har givet nogle afbrændte CPUer ved overclockning.
>De er endnu ikke dukket op på edbpriser.dk men jeg har set dem på lager hos

Netop ! Det chokerede også mig, at sata3 og usb3 er ude allerede. Jeg
tror faktisk, at win7 supporter det fuldt ud. At man så kun kan købe
een sata3 harddisk i øjeblikket (på 2 Tb) er vel ligegyldigt, når man
skal boote på en kingston ssd med 40 Gb og sata2.
http://www.pureoverclock.com/article856.html

mvh

John

Fra : J

Dato : 20-11-09 15:31

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> een sata3 harddisk i øjeblikket (på 2 Tb) er vel ligegyldigt, når man
> skal boote på en kingston ssd med 40 Gb og sata2.

Har du fået et chok, kan du sikkert få kommunal krisehjælp.

Fra : jk

Dato : 20-11-09 15:49

On Fri, 20 Nov 2009 15:30:57 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

>Har du fået et chok, kan du sikkert få kommunal krisehjælp.

Er ikke offentligt ansat.
John