Online Hardware Dectector
Fra : Stampe

Dato : 16-11-09 05:05

Her forleden fandt jeg en skide smart og gratis online Hardware dectector nu
kan jeg ikke finde sitet igen - Er der nogen der kan hjælpe?

Og et andet problem jeg sidder med en PC til rep. jeg tror at grafikkortet
er dødt det er et NVIDIA GeForce 7500 LE er det med et PCI express bus?
Hvilket kort kan erstatte det? det skal helst være billigt og med HDMI
udgang

Mvh
Allan

Fra : kjeld09

Dato : 16-11-09 07:42

On 16 Nov., 05:04, "Stampe" <a...@ask-serviceSLET.dk> wrote:
> [...]
> er dødt det er et NVIDIA GeForce 7500 LE er det med et PCI express bus?
> Hvilket kort kan erstatte det? det skal helst være billigt og med HDMI

Hej
AIDA32 er et program der fortæller alt om din PC.
En anden er SiSoft Sandra som kan noget af det samme.
Jeg vil tro at du finder dem på DOWNLOAD.DK
Det første du gør når en pc driller er at tage all strøm fra og taget
det lille runde bateri ud i mindst 1. minut.
sæte det i igen og sætet din bios med corect dato o s v
Jeg har i ret mange tilfælde konstateret at så er all problemer løst
og der er intet galt med PCen

m v h
Kjeld

Fra : Stampe

Dato : 16-11-09 17:31

"kjeld09" <kjeldnoergaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sæte det i igen og sætet din bios med corect dato o s v
> Jeg har i ret mange tilfælde konstateret at så er all problemer løst

Kender godt AIDA32 mf. men på dette websted skulle man ikke engang
installere noget program - søger lidt videre

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-09 22:49

"Stampe" <ask@ask-serviceSLET.dk> skrev i meddelelsen

> Kender godt AIDA32 mf. men på dette websted skulle man ikke engang
> installere noget program - søger lidt videre
>
> Mvh
> Allan

Kunne det være Siw du tænker på?
http://www.gtopala.com - kig under "download".

/Bent

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-09 23:10

Stampe skrev:

> Her forleden fandt jeg en skide smart og gratis online Hardware dectector nu
> kan jeg ikke finde sitet igen - Er der nogen der kan hjælpe?

Måske http://www.d-a-l.com/hardwarescan/
har ikke selv prøvet det, da det er inkompatibelt med mit OS

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Stampe

Dato : 17-11-09 02:45

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Måske http://www.d-a-l.com/hardwarescan/
> har ikke selv prøvet det, da det er inkompatibelt med mit OS

Ja Linux har mange fordele - men også et par ulemper

> --
> Ivan V. klattrup
> http://klattrup.dk

Hej Ivan

DER var den takker

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-11-09 12:25

Stampe skrev:

> Ja Linux har mange fordele - men også et par ulemper

Det er nu ikke så slemt, jeg ved nemlig godt hvilken hardware jeg har,
så den side er ikke særlig relevant.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-11-09 11:04

> Ja Linux har mange fordele - men også et par ulemper

Alle styresystemer har ulemper, men som mangeårig bruger af både Linux,
Windows og OS X må jeg nok erkende, at Windows trækker strået med de
fleste og mest irriterende ulemper :-/

At så mange bruger det stadig, er mig en gåde og må bero på eminent
markedsføring.

--
Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-11-09 20:43

Stampe wrote:

> Ja Linux har mange fordele - men også et par ulemper

At en fremmed (læs: angriber) ikke kan afvikle ActiveX komponenter på min
computer vil jeg nu anse for at være en fordel

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-11-09 20:44

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Herudover har Microsoft begået et guldæg med at Outlooks _kalenderdel_
> er svær for andre at arbejde sammen med.

Embrace, Extend, Extinguish?

--
Jesper Lund

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-11-09 22:18

> Fabrikanterne kan jo ikke levere med andet...

Sagtens.

At de har ladet den komme så langt ud er mig en gåde.

Bare se al den postyr der er og har været pga. Lyngby har droppet MS
Office til fordel for OpenOffice..

> Herudover har Microsoft begået et guldæg med at Outlooks _kalenderdel_
> er svær for andre at arbejde sammen med.

Jeg er ikke bekendt med Outlook så jeg må tro dig på ordet

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-11-09 00:32

> Har der det?

Ja, en hvis Hr. Jesper fra MS har da ført smædekampagne da det gik op for
ham at han mistede licenskroner..

Der har været en del postyr på version2 desangående.

> Mht producenterne, så har man en skummel mistanke om at Microsoft har
> udnyttet sin monopolstatus til at skrue licensbetingelserne sådan sammen
> at det er MEGET dyrt at skifte væk fra "en licens pr pc".

Du tænker i stil med, at hvis ikke der er Windows på alle maskiner, så
stiger hver enkelt licens i pris? Det skulle sq ikke undre mig, at det er
sådan

--
Martin